دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

حاج احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در میان بازاری‌ها، به عنوان زعیم بازار شناخته می‌شد. حاج احمد کریمی بازار و مشکلاتش را مانند کف دستش از بر بود.

حاج احمد کریمی

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی : میاندار بودن دشوار است و از عهده هرکسی برنمی‌آید، اما کاسبان بازار معتقدند یکی از خصوصیات بارز حاج احمد کریمی، همین بود که انصاف و مساوات را بین دو طرف رعایت می‌کرد. همین ویژگی باعث شده بود تا سال‌ها حاج احمد کریمی پل ارتباطی بین حکومت و کفِ بازار و بازاریان باشد؛ از حل و فصل اختلافات و ریش‌سفیدی میان بازاریان گرفته تا شناسایی و رفع مشکلات و کاستی‌های بازار.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

فرزندش، مهدی کریمی در این باره می‌گوید: «پدر حرف و مشکل بازاریان را به گوش مسئولان می‌رساند و از سوی دیگر مدافع حقوق مظلومان و تولیدکنندگان بود. همه دغدغه‌اش این بود تا مشکلی از مشکلات کاسبان را کم کند؛ از بحث دارایی و مراجعات به بیمه گرفته تا تامین مساعدت‌های مالی و توسعه کسب و کار آنها. همچنین به واسطه درایت او در این چند سال بازار شاهد حداقل تنش‌های موجود در جامعه بود. او هیچ وقت نگذاشت که نیروهای نظامی وارد بازار شوند. چون اعتقاد داشت این مسائل را با صحبت با بازاریان می‌توان حل کرد. قبل از انقلاب بازاریان اعتصاب کردند، ولی در اغتشاشات بازار از رونق نیفتاد و این اتفاق به واسطه حضور حاج احمد بود. همچنین او مسائل عمومی مثل ساماندهی دستفروش‌ها، بازسازی‌های بازار، مسائل مربوط به آتش‌نشانی و آتش‌سوزی‌های بازار را ریز به ریز دنبال می‌کرد و از طریق جامعه اصناف اغلب آنها را برطرف کرد. کاسبان بازار می‌گویند حاج احمد کریمی ستون بازار بود. حرف او را هم بازاری‌ها قبول داشتند و هم دولتی‌ها.»

حاج احمد کریمی، پل ارتباط اصناف و مسئولان

کد خبر 818012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha