رئیس جمهور در ادامه سفر های استانی خود به استان گلستان سفر کرد، که این سفر دستاورد های اقتصادی محسوسی برای مردم استان داشت.

رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این سفر ۱۰۰میلیارد تومان برای حل مشکل آب رسانی به روستاها ، ۳۰ میلیارد تومان برای مجموعه های ورزشی استان گلستان،۱۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس ، ۱۶۰ میلیارد تومان برای حل راه های مواصلاتی شهرستان مراوه‌تپه و اعتبار قابل توجهی برای جابه‌جایی روستاهای بالادست سد چایلی در نظر گرفته شد. همچنین ۸۵ کیلومتر راه‌های اصلی و ۴۵ کیلومتر راه‌های روستایی استان گلستان به بهره‌برداری رسید. اما نکته مهم در جریان سفر رئیس جمهور به استان گلستان افتتاح طرح بزرگ فیبر نوری استان گلستان بود.با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه بزرگ فیبر نوری استان گلستان، تمام ۳۷ شهر استان تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت قرار گرفتند. گلستان نخستین استانی است که همه شهرهای آن زیرپوشش فیبر نوری قرار گرفته و سرعت اینترنت آن تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.برای این پروژه در استان گلستان طی ۶ ماه رقمی بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده است که با افتتاح آن توسط رئیس جمهور تعدادخانوارهای تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت به بیش از پنج میلیون خانوار در سراسر کشور افزایش خواهد یافت و تا پایان سال نیز سه میلیون خانوار دیگر از مزایای این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در سراسر گلستان گامی مهم در توزیع عادلانه فرصت‌ها است، افزود: امیدوارم هر چه سریع‌تر سراسر کشور از زیرساخت فیبر نوری بهره‌مند شود. ابراهیم رئیس تاکید کرد: گلایه کندی اینترنت را به وزیر ارتباطات چندین بار گفتم که شبکه فیبرنوری می‌تواند این کندی را برطرف کند.

وعده های اقتصادی رئیس جمهور در سفر به گلستان

کد خبر 817834
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha