«فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته «فردریک گرو»، «تاریخ فرهنگی عینک» نوشته «استفانا سابین»، «تاریخ فرهنگی مفهوم صلح» نوشته «رانلد ادزفورث» و «گیرنده شناخته نشد» اثر «کاترین کرسمن تیلور» چهار کتابی هستند که به تازگی از سوی نشر ماهی راهی بازار کتاب شده‌اند؛ آثاری خواندنی و البته جذاب برای اهل مطالعه و کتاب.

کتاب‌های نشر ماهی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته «فردریک گرو»، «تاریخ فرهنگی عینک» نوشته «استفانا سابین»، «تاریخ فرهنگی مفهوم صلح» نوشته «رانلد ادزفورث» و «گیرنده شناخته نشد» اثر «کاترین کرسمن تیلور» چهار کتابی هستند که به تازگی از سوی نشر ماهی راهی بازار کتاب شده‌اند. آثاری خواندنی و البته جذاب برای اهل مطالعه و کتاب.

پیاده‌روی، سلوکی برای مشاهیر| تاریخ فرهنگی عینک و صلح| داستان هیتلر و شرارت نازیسم

فلسفه‌ی پیاده‌روی و سلوک مشاهیر

کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته «فردریک گرو» را مهدی امیرخانلو به فارسی برگردانده است.

با پیاده‌روی از ایده‌ی هویت، از وسوسه‌ی کسی‌بودن، یا اسم و گذشته‌ای داشتن می‌گریزیم… آزادیِ برآمده از پیاده‌روی در کسی‌نبودن است؛ زیرا بدنی که پیاده می‌رود گذشته یا پیشینه‌ای ندارد، تنها گردابی است در جریان بسیار کهن زندگی

کتاب حاضر با پیاده‌رفتن از منظرهای گوناگون _ زیارت، گردش، راهپیمایی اعتراضی، طبیعت‌گردی، پرسه‌زنی _ سروکار دارد و این‌که هر یک چه از ما می‌گویند؛ و نیز از سلوک مشاهیری سخن می‌راند که پیاده‌رفتن جزو لاینفک زندگی‌شان بوده است: تورو و شوق زیر پا گذاشتن جنگل والدن و غرق‌شدن در حیات وحش؛ رمبو و پیاده‌رفتن به منزله‌ی ابراز خشم؛ دونروال و پرسه‌زدن برای فرار از ماخولیا؛ روسو و راه‌رفتن برای فکرکردن؛ نیچه و کوه‌پیمودن برای فلسفیدن؛ کانت و قدم‌زدن برای فراغت از فلسفیدن و حفظ سلامت؛ گاندی و راهپیمایی‌کردن برای اعتراض مسالمت‌آمیز. باید گفت: بله، هنگامی که بر پای خود بایستیم، دیگر آن‌جا که هستیم نمی‌مانیم.

نشر ماهی این کتاب ۲۴۰صفحه‌ای را به بهای ۲۰۰ هرار تومان منتشر کرده است.

پیاده‌روی، سلوکی برای مشاهیر| تاریخ فرهنگی عینک و صلح| داستان هیتلر و شرارت نازیسم

عینک؛ نماد فرهیختگی و شان اجتماعی

کتاب «تاریخ فرهنگی عینک» نوشته «استفانا سابین» را مهدی حبیب زاده به فارسی برگردانده است.

عینک با اصلاح بینایی ما موجب بهبود تجربه‌های بصری و درک برخی لذات زیباشناختی شد و به فهم ما از واقعیتی دیداری درباره‌ جهان یاری رساند؛ و نقش بسزایی در رشد سوادآموزی و تولید مکتوبات ایفا کرد. کتاب حاضر نشان می‌دهد که چگونه این ابزار طی چند قرن به تحولاتی تاریخی صورت بخشید و سرچشمه‌ی یک انقلاب بی‌سروصدای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شد. تاریخ فرهنگی عینک مروری است بر تکثر معنا و کارکردهای این ابزار که در طول تاریخ پیدایش و تکامل ساختاری خود محمل رقابتی شدید بر سر پیشرفت‌های علمی و منافع اقتصادی بوده است؛ دلالت‌های استعاری گوناگونی در الهیات و ادبیات، در هنر و رسانه، یافته است؛ و مبدل به نمادی از فرهیختگی، شأن اجتماعی، و اقتدار در حوزه‌های مختلفی از دنیای مد تا سیاست شده است.

نشر ماهی این کتاب ۱۱۲ صفحه‌ای را به بهای ۱۲۰هزار تومان منتشر کرده است.

پیاده‌روی، سلوکی برای مشاهیر| تاریخ فرهنگی عینک و صلح| داستان هیتلر و شرارت نازیسم

تاریخ فرهنگی صلح از گاندی تا دالایی لاما

کتاب «تاریخ فرهنگی مفهوم صلح» نوشته «رانلد ادزفورث» را محمد ابراهیم محجوب به فارسی برگردانده است.

نویسنده در این کتاب، به سیر تاریخی مفهوم صلح از روزگار باستان تا عصر حاضر از منظر فرهنگی می‌پردازد: برداشت یونانیان و رومیان باستان از صلح؛ صلح در سده‌های میانه با نقش پررنگ کلیسا و تداخل تعریف مسیحی صلح با تعاریف سیاسی دنیوی؛ صلح در عصر رنسانس، در عصر گشایش راه‌های تجاری دریایی، شکل‌گیری اقتصاد سرمایه‌داری، اصلاحات پروتستانی و جنگ‌های فرساینده‌ دینی؛ صلح در عصر روشنگری، در عصر ریشه دواندن اندیشه‌ جهان‌شهری بر پیرنگ رخدادهایی چون انقلاب امریکا، انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی، و مرور دیدگاه اندیشمندانی چون هابز، مونتسکیو، روسو، کنستان و خاصه کانت درباره‌ صلح؛ صلح در عصر امپراتوری، در عصر استعمار و انقلاب صنعتی و پدیداری اندیشه‌ صلح ایجابی؛ صلح در عصر مدرن با مرور صلح هسته‌ای، جنبش‌های صلح‌طلب و دیدگاه صلح‌جویانی چون گاندی، مارتین لوترکینگ و دالایی لاما، و سیاسیونی چون لنین، مائو، نیکسون و گورباچوف، و امکان‌سنجی شکل‌گرفتن صلح پایا.

این کتاب ۲۶۶ صفحه‌ای به بهای ۲۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

پیاده‌روی، سلوکی برای مشاهیر| تاریخ فرهنگی عینک و صلح| داستان هیتلر و شرارت نازیسم

گیرنده شناخته نشد؛ شرارت‌های نازیسم

کتاب «گیرنده شناخته نشد» داستانی کوتاه نوشته «کاترین کرسمن تیلور» است که اولین بار سال ۱۹۳۹ منتشر شد.

زمانی که این داستان برای نخستین بار در مجله ی Story به چاپ رسید، خیلی زود به اثری موفق و پرطرفدار تبدیل شد. این رمان همچنان در فرانسه فروش بسیار بالایی دارد و اقتباس انجام شده از آن بر روی صحنه تئاتر نیز به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

کتاب گیرنده شناخته نشد، قدرت خارق العاده قلم را به عنوان یک سلاح به نمایش می گذارد. این اثر که در بحبوحه جنگ جهانی دوم و هلوکاست نگاشته شد، داستان خود را در قالب نامه هایی رد و بدل شده میان دو دوست روایت می کند: مردی آمریکایی در سان فرانسیسکو و شریک تجاری سابق و دوست او که به کشورش آلمان بازگشته است. این کتاب جاودان، به یادمادنی و تأثیرگذار، شرارت های نازیسم را به تصویر می کشد و در عصر نژادپرستی و تبعیض های قومیتی، هشدار می دهد که تاریخ ممکن است تکرار شود.

نشر ماهی کتاب «گیرنده شناخته نشد» نوشته «کاترین کرسمن تیلور» را با ترجمه درخور تحسین بهمن دارالشفایی در ۶۴ صفحه، به بهای ۴۰ هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 817778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha