نشر ماهی دو کتاب جدید به نام «استالین» که روایتی دراماتیک از این رهبر اتحاد جماهیر شوروی را با ترجمه آبتین گلکار ترجمه کرده است. اگر می‌خواهید از چند و چون دیکتاتوری استالین بهتر مطلع شوید، این جامع‌ترین کتاب است. همچنین نشر ماهی کتابی برای علاقه‌مندان به داستان‌های کامو و کافکا دارد.

استالین

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: نشر ماهی دو کتاب جدید به نام «استالین» که روایتی دراماتیک از این رهبر اتحاد جماهیر شوروی را با ترجمه آبتین گلکار ترجمه کرده است. اگر می‌خواهید از چند و چون دیکتاتوری استالین بهتر مطلع شوید، این جامع‌ترین کتاب است. همچنین نشر ماهی کتابی برای علاقه‌مندان به داستان‌های کامو و کافکا دارد. نگاهی کوتاه به این دو کتاب داریم.

بهترین شناختنامه برای بزرگ‌ترین دیکتاتوری دنیا | دیکتاتوری این مرد را بهتر بشناسید

بهترین کتاب برای علاقه‌مندان به فرانتس کافکا و آلبر کامو

کتاب «اشتیلر» اثر «ماکس فریش» را علی اصغر حداد به فارسی برگردانده و از سوی نشر ماهی منتشر شده است.

این رمان نخستین بار سال ۱۹۵۴ منتشر شد. در رمان، مردی زندانی که در شهری کوچک در سوییس مورد اتهام قرار گرفته به زندان افتاده و داستان کتاب با این جمله آغاز می شود: «من اشتیلر نیستم!» او ادعا می کند که نامش جیم وایت است و به خاطر اتهام های غلط و با هویتی نادرست دستگیر شده است. او برای این که ثابت کند ادعاهایش درست است، به ارتکاب سه قتل حل نشده اعتراف می کند و زندگی پرماجرای خود در آمریکا و مکزیک را با جزئیاتی دقیق روایت می کند. او هر کاری از دستش برمی آید، انجام می دهد اما دیگران حرفش را باور نمی کنند.

در واقع به اعتقاد پلیس، او کسی نیست جز آناتول لودویگ اشتیلر که به جرم مشارکت در عملیات جاسوسی برای روسیه تحت تعقیب است. وایت(متهم) همچنان تلاش می‌کند با تعریف داستان‌های مختلفی به پلیس ثابت کند که اشتیلر نیست. این روایت‌های فرعی که برآمده از دل داستان اصلی هستند به تکمیل داستان کمک می‌کنند و جذابیتی دوچندان به آن می‌بخشند. چیزی که او به‌عنوان مدرک هویت خود ارائه می‌کند توصیف مکان‌هایی است که به‌چشم دیده است و...

رمان اشتیلر، مخاطبان کتاب را یاد داستان های کافکا و کامو می اندازد و داستانی قدرتمند درباره ی فریب خویشتن و آزادی برآمده از پذیرش خود،پیش روی خواننده اثر قرار می گیرد.

در پایان کتاب دومقاله درباره‌ این رمان منتشر شده است؛ یکی به‌قلم اریش فرانتسن و دیگری به‌قلم فریدریش دورنمات.

نشر ماهی چاپ پنجم این رمان ۴۴۸ صفحه ای خواندنی را به بهای ۳۶۵ هزار تومان به تازگی روانه بازار کتاب کرده است.

بهترین شناختنامه برای بزرگ‌ترین دیکتاتوری دنیا | دیکتاتوری این مرد را بهتر بشناسید

بهترین شناختنامه برای دیکتاتوری بزرگ جهان

کتاب «استالین» زندگی‌نامه‌ی جامع استالین، رهبر شوروی، از کودکی تا مرگ است. این کتاب یکی از جامع ترین و خواندنی ترین زندگینامه های استالین است که ادوارد رادزینسکی آن را به رشته تحریر درآورده و توسط آبتین گلکار به فارسی برگردانده شده و به تازگی از سوی نشر ماهی به چاپ نهم رسیده است.

نویسنده‌ کتاب، چند زندگی‌نامه دیگر نیز درباره‌ شخصیت‌های تاریخی روسیه نوشته است که کتابِ آخرین تزار «زندگی و مرگ نیکالای دوم» یکی از معروف ترین آنهاست. رادزینسکی همچنین به نوشتن نمایش‌نامه هم شهرت دارد. او در نوشتن زندگی‌نا استالین مه از اسناد و مدارکی فوق‌محرمانه استفاده کرده است که پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دسترس نبوده‌اند و اینگونه از چند راز بزرگ، از جمله راز مرگ استالین پرده برداشته است که از این منظر، از دیگر زندگینامه های موجود در بازار کتاب ایران درباره استالین غنی تر به حساب می آید. این کتاب همچنین، اولین زندگی نامه استالین در مقیاس کامل است که چیزی دارد که زندگی نامه های قبلی نداشتند: واقعیت ها. ادوارد رادزینسکی با اسناد و مدارک، تصویری بی رحم تر و خونریز تر از آنچه از استالین توصیف یا تصور می شود ترسیم می کند.

رادزینسکی، بدون این که دست به تحریف وقایع بزند، روایتی نسبتاً دراماتیک از زندگی استالین و تاریخ روسیه در آن سال‌ها ارائه می‌کند. چنان‌که خود رادزینسکی می‌گوید، هدفش بیش از نمایش شخصیت استالین، توصیف زمانه‌ای بوده که دیگر گذشته و از یاد رفته است. این کتاب را آبتین گلکار، مستقیماً از زبان روسی ترجمه کرده و کتاب در سال ۱۳۹۴ برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال شده است جمهوری اسلامی شده است.

نشر ماهی چاپ جدید این کتاب را در ۵۶۸ صفحه، به بهای ۵۷۰ هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 809490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 1
    استالین با همه خودخواهی هایش جلو سرباز های رژیم صهیونسیتی و غرب ها محشر بود
  • ولادیمیر پوتین IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 1
    باید جلو ناتو ایستادگی کرد