اظهارات جنجالی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته مبنی بر وجود یک تا ۲ هزار محکوم اعدامی مواد مخدر در دلفان موجب واکنش اقشار مختلف اجتماعی و سیاسی شد ، این نماینده توضیحات تکمیلی در خصوص اظهارات خود را منتشر کرده است.

اعدام

به گزارش همشهری آنلاین از دفتر نماینده‌ مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، یحیی ابراهیمی روز جمعه گفت: پس از مکاتبه با رییس دستگاه قضا متوجه شدیم که آمار محکومین به اعدام به علت فروش مواد مخدر در شهرستان دلفان غیرواقعی است.

وی اظهار کرد: طی ماه های اخیر، تعدادی از هموطنان و هم استانی‌ها به دفتر مراجعات مردمی در تهران و همچنین شهرستان دلفان مراجعه نمودند، مبنی بر اینکه تعدادی از افراد خانواده های آنان به علت فروش مواد مخدر، قتل و سایر جرائم در شرف اعدام هستند، تقاضای کمک کردند، که بنده بالاخره در هفته گذشته در جمع این افراد در شهرستان دلفان قرار گرفتم و آماری که آنها بیان کردند آمار بالایی بود.

وی گفت: با توجه به این قضیه، موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری کردم و مکاتبه ای با حجت الاسلام محسنی اژه ای ، رییس دستگاه قضا مبنی بر تخفیف مجازات محکومین به اعدام به علت فروش مواد مخدر داشتم.

وی افزود: از طرف دیگر صحت و سقم آمار ارائه شده از طرف خانواده این محکومین در شهرستان دلفان را هم از طریق معاونت پارلمانی دستگاه قضا و هم از طریق رییس دادگستری استان لرستان پیگیری نمودم که متوجه شدیم آمار ارائه شده توسط خانواده های زندانیان بسیار بالا بوده و فاقد واقعیت می‌باشد و تعداد محکومین اعداد انگشت شمار و حتی کمتر از تعداد انگشتان دست است که آن هم در کلان شهرهای ایران اتفاق افتاده بود.

ابراهیمی بیان کرد: بنده با توجه به اینکه نماینده مردم هستم، قطعا وظیفه خود می‌دانم برای آن دسته از مجرمان جرائم مواد مخدر درخواست تخفیف مجازات از طریق دستگاه قضا نمایم.

وی گفت: از طرفی دیگر می‌دانیم عاملی که این افراد اقدام به اعمال مجرمانه قتل یا فروش مواد مخدر و سایر جرائم کرده اند، به علت فقر، فلاکت، بیکاری و عدم اشتغال است.

وی اضافه کرد: به طوریکه طی ۴۴ سال گذشته، باتوجه به وجود نعمت های خدادادی آب، هوا، خاک مناسب و نیروی انسانی بسیار خوب و آموزش دیده که در لرستان وجود دارد، اما به علت کم توجهی مسئولان در ادوار گذشته، زمینه سرمایه گذاری و اشتغال در استان فراهم نشده است و جوانان استان مجبور به مهاجرت به کلانشهرها و سکنی در حاشیه شهرها هستند که مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار می گیرند.

ابراهیمی گفت: پیام من به آن دسته از افرادی که در روزهای اخیر باعث تشویش اذهان عمومی شدند، و در حق مردم دلفان اجحاف نمودند این است که به عنوان یک ایثارگر، پزشک و نماینده مردم همواره در مسیر آرمان های شهدا، رهبری و مردم به دنبال رفع مشکل مردم هستم.

دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان قرار دارد.

کد خبر 817755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    4 2
    بنده خدا نماینده را ترسوندن تا حرفش را پس بگیرد؟!!!!! مردم آگاهند!!!! پدر ترس بسوزد!!!
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      1 1
      برو بابا اینقدر که عفو می‌کنند اعدام نمی کنند طرف اعدامی بوده آزاد شده رفته زده ۸ نفر دیگه را هم به قتل رسانده الان شما جوابگویی
  • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    3 1
    سلام وقت بخیر فقط باید گفت متاسفم هم دکتر وهم نماینده است آمار هم نمیداند زود هم تغییر کرد ...مدافع قاچاقچیان ...حتما تایید صلاحیت هم شد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 1
    واقعا جای تعحب دارد اگر اطلاع دقیق نداشته اید چرا بیان نمودید بجای بیان آمار نادرست از دستگاه قضایی بر ابر یکی از وظایف ذاتی شما حل مشکل مردم میباشد درخواست تخفیف مجازات اگر شرایط تخفیف و اطلاع از مشکلات خانواده پیدا نمودید در خواست می نمودید همانطور اطلاع دارید دستگاه قضا چند سالی به راحتی حکم اعدام مواد را صادر نمی کنند
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 1
    یکی نیست به این اقا بگه اقای با سواد قبل اظهار نظر تحقیق کن و بعد خودنمای فرما . حالا با خبر اول که ذهن مخاطب را الوده کرده چگونه جبران خواهد کرد