معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر تمایز قانون ساماندهی صنعت خودرو از سند راهبردی گفت: بهتر است تغییرات در سند جدید راهبردی خودرو با این مضمون که شورای رقابت نقش تنظیم‌گری و نظارت داشته باشد، قیمت توسط خودروسازها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاست‌گذار باشد.

منوچهر منطقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منوچهر منطقی با حضور در نشست تخصصی صنعت خودرو در یک برنامه رادیویی ضمن اشاره به تدوین قانون ساماندهی خودرو با تکالیف و راهکارها در هشت بخش و تهیه آیین‌نامه‌ای مجزا برای هر بخش، سند خودرو را سندی راهبردی دانسته و اظهار کرد: ۷۰ درصد این سند راهبردی در همه دولت‌ها مشترک بوده و الباقی حاصل نگرش وزرای صمت هر دوره بوده است.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت قانون ساماندهی صنعت خودرو را به دلیل الزام به اجرا، از سند راهبردی متمایز خوانده و تاکید کرد: با تهیه قانون صنعت خودرو، از عدم تطابق‌ها جلوگیری و شفاف‌سازی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه خوبی به خصوصی‌سازی داشته، خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسات متعددی نیز میان وزارت اقتصاد و صمت برگزار شده تا چشم انداز نوآورانه‌ای تنظیم و از مونتاژکاری به سمت طراحی محصولات دست حرکت کنیم.

این مقام مسئول در وزارت صمت، ضمن تاکید بر نظارت ۳۲ نهاد بر واردات و خصوصی‌سازی، تصریح کرد: وزارت صمت، اقتصاد، استاندارد، گمرک، پلیس و.. از جمله نهادهایی هستند که در حوزه واردات تصمیم‌گیری می‌کنند و طی جلسات مختلف مشورتی، به سند جامع و تبدیل آن به قانون همکاری دارند.

وزارت صمت: در سند جدید، نقش تنظیم‌گری و نظارت را برای شورای رقابت در نظر گرفتیم که تا پایان امسال نیز ابلاغ می‌شود، قیمت بایستی توسط خودروسازها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاست‌گذار خواهد بودمعاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت پیرامون موضوع قیمت‌گذاری‌ها توسط شورای رقابت نیز گفت: در سند جدید، نقش تنظیم‌گری و نظارت را برای شورای رقابت در نظر گرفتیم که تا پایان امسال نیز ابلاغ می‌شود، قیمت بایستی توسط خودروسازها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاستگذار خواهد بود.

منطقی ضمن اشاره به اهمیت مدیریت خودروسازی و عدم دخالت در تصمیمات خودروسازها، گفت: شفافیت در مقطعی از زمان رخ می‌دهد که محیط آرام بر اقتصادی حاکم باشد، نه در دوره متلاطم که برای ساماندهی وضعیت مجبور به ارائه راه‌حل‌های آنی هستیم؛ بنابراین با عدم دخالت دولت، بایستی مدیران خوب و کاربلد را برای تصمیماتِ بزرگِ خودروسازی ها تعیین کرد تا از مونتاژ به تولید قطعه با کیفیت و ورود به بازار جهانی برسیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوان با مشارکت راهبردی طرف‌های خارجی، فعالیت‌های تولید در حوزه برقی‌سازی خودرو را در فازهای مختلف گسترش دهیم.

کد خبر 817404
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    خدا به داد ما برسه پراید باید بخریم به قیمت بنز آخرین مدل
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    الان که بالای سرشان وایسادین هر روز به هر بهانه ای خودرو را گران می کنند اگر بر عهده خودشان باشه که وامصیبتا
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    نکنید ها اصلا اینا جنبه ندارند یدونه لاستیک و قالپاق میذارند تو سایت به قیمت شورای رقابت بقیه ماشین را هم میگن آپشن حساب میشه شاسی فلان تومن برق کشی فلان تومن چراغ ترمز فلان تومن ترمز دیسکی فلان تومن ترمز دستی فلان تومن و ....
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      شورای رقابت خودش عامل گرانی است
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    نه اینکه تاالان قیمت گذاری دستوری بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    آره بابا قیمت گذاری دستوری را حذف کنید یکپارچه اش کنید همینی که الان هم زیرزیرکی اجرا می‌کنید قیمت گذاری تو پاچه کنی