سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران امروز با یک رشد کم رمق معادل ۰.۱۹درصد افزایش یافت. بررسی های تکنیکی نشان می دهد اگر شاخص بورس نتواند خود را در محدوده بالاتر از۲.۲ میلیون واحد حفظ کند احتمال نزول شاخص تقویت می شود.این به معنای این است که اکنون شاخص در محدوده حساسی قرار گرفته است.

بورس تهران

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود آنکه شاخص کل بورس تهران در روزهای شنبه و دوشنبه با یک رشد پرقدرت مواجه شده بود، امروزشاخص کل بورس تهران نتوانست این روند پرشتاب را ادامه دهد و صرفا با ۴هزار واحد رشد معادل ۰.۱۹درصد افزایش یافت.

امروز همچنین ۴۴۷میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد و ارزش کل معاملات خرد هم ۱۲.۴درصد کاهش یافت و به ۵هزارو ۵۰۷میلیارد تومان رسید.آمارها نشان می‌دهد برای تداوم روند صعودی بورس، ارزش معاملات خرد باید بالاتر از سطح ۶هزار میلیارد تومان حفظ شود.

بررسی‌های تکنیکی نشان می‌دهد محدوده ۲.۲ میلیون واحد نوعی منطقه حساس برای شاخص بورس تلقی می شود. چنانچه شاخص بورس نتواند محدوده ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد را در روزهای آینده حفظ کند، احتمال نزول شاخص کل تا محدوده ۲میلیون واحد افزایش خواهد یافت. با این حال چنانچه شاخص بورس بتواند ظرف روزهای آینده از این محدوده به سلامت عبور کند، احتمال رشد شاخص تا محدوده ۲.۴ میلیون واحد تقویت می شود و چنانچه شاخص بتواند حتی از محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد فراتر رود می توان به رشدهای پر شتاب شاخص بورس امیدوار بود.

افزایش قیمت ارز در نیما ۲، احتمال کاهش نرخ بهره در روزهای پایان سال، تجدید ارزیابی دارایی ها، و حذف قیمت گذاری دستوری برخی محصولات می تواند زمینه های رشد شاخص را فراهم کند. انتظار می رود با توجه به کسری منابع بانک ها حجم تزریق نقدینگی به سیستم بانکی از سوی بانک مرکزی افزایش یابد و همین موضوع منجر به کاهش نرخ بهره شود که می تواند اثر ملموسی بر معاملات بورس داشته باشد.

از سوی دیگر به نظر می رسد دولت در حال کاهش شکاف بین نرخ ارز حواله در مرکز مبادله با بازار آزاد است که این موضوع نیز می تواند زمینه افزایش درآمد های شرکت های صادرات محور را فراهم کند و منجر به تقویت شاخص های بورس شود.

در کنار این موضوع برنامه سازمان بورس برای تجدید ارزیابی دارایی ها و حذف قیمت گذاری دستوری برخی محصولات از سوی وزارت صنعت می تواند به رشد شاخص های بورس در زمستان کمک کند.

کد خبر 817187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha