تام تام به عنوان شرکت سازنده اپلیکیشن‌های مسیریابی، به تازگی یک دستیار خودکار محاوره‌ای کاملاً یکپارچه و مجهز به هوش مصنوعی معرفی کرده است که در آینده نزدیک در پلتفرم‌های سرگرمی ظاهر می‌شود.

مسیریاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گزیمو چاینا: این شرکت ادعاهای جسورانه‌ای را برای هوش مصنوعی خود ارائه کرده و گفته است که «تعامل صوتی پیچیده‌تری» دارد و به کاربران امکان می‌دهد به طور طبیعی برای انجام کارهایی که باید حین رانندگی از جمله مسیریابی، یافتن ایستگاه‌ها در طول مسیر، کنترل سیستم‌های داخلی، باز کردن پنجره‌ها و تقریباً هر چیز دیگری انجام دهند، با صحبت با هوش مصنوعی انجام شود.

این شرکت که بیشتر به خاطر پلتفرم‌های GPS شناخته می‌شود، برای توسعه این دستیار هوش مصنوعی با مایکروسافت همکاری کرد. این فناوری از مدل‌های زبان بزرگ OpenAI، علاوه بر محصولات مایکروسافت مانند Azure Cosmos DB و Azure Cognitive Services استفاده می‌کند. Cosmos DB یک پایگاه داده چند مدلی است و Cognitive Services مجموعه‌ای از APIها برای استفاده در برنامه‌های هوش مصنوعی است، بنابراین این باید یک دستیار توانمند باشد که از آخرین پیشرفت‌ها استفاده می‌کند.

تام تام وعده داده است که دستیار صوتی آنه با انواع رابط های ارائه شده توسط سازندگان بزرگ خودرو ادغام خواهد شد و با حفظ مالکیت برند شرکت خودروسازی. بنابراین این ابزار می تواند در خودروهای تولیدکنندگان مختلف ظاهر شود. این شرکت هیچ همکاری قطعی با سازندگان خودروهای شناخته شده را اعلام نکرده است، اما فناوری آنها در کابین دیجیتال اختصاصی تام تام، یک پلتفرم باز و ماژولار اطلاعات سرگرمی داخل خودرو، ادغام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این اولین بار نیست که یک شرکت سعی می کند یک مدل زبان بزرگ را در داخل یک ماشین قرار دهد. در ماه ژوئن، مرسدس یک برنامه بتای سه ماهه را اعلام کرد که مدل‌های ChatGPT را در خودروهای منتخب گنجانده بود. این ابزار همچنین از سرویس Azure OpenAI مایکروسافت بهره می برد.

کد خبر 817129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha