مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به این که اولین پرواز حج عمره با درخواست سازمان حج و زیارت از ۱۳ دی ماه انجام می‌شود در مورد واگذاری ایران ایر گفت: در حال پیگیری هستیم یا هما از لیست واگذاری خارج شود یا تعیین تکلیف شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین پرواز حج عمره با درخواست سازمان حج و زیارت از ۱۳ دی ماه انجام می‌شود.

فرزادی پور در پاسخ به پرسشی در خصوص وعده اضافه شدن هفت فروند هواپیما تا پایان آذرماه امسال اظهار کرد: تا امروز دو فروند هواپیمای ATR به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازگشته که حداکثر تا ۲۵ روز آینده نیز یک فروند دیگر از این هواپیماها به مجموعه ایران ایر اضافه می‌شود.

مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ادامه داد: برای ۴ فروند دیگر نیز ثبت سفارش و اعتبار آن تامین شده و در مجموعه بخش عمده‌ای از کار را انجام داده‌ایم امیدواریم بتوانیم تا پایان سال هفت فروند هواپیمای زمین‌گیر را به ناوگان هوایی اضافه کنیم.

وی درباره هواپیمای سیمرغ گفت: این هواپیما یک هواپیمای باری است و برای نقل و انتقال بار استفاده می‌شود، این هواپیما دارای درب بارگیری است و قابلیت حمل بار تا ۸ تن را دارد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه واگذاری ایران ایر از ۸ سال گذشته مطرح بوده است، گفت: واگذاری روند نامناسبی را طی کرده و در حال پیگیری هستیم یا هما از لیست واگذاری خارج شود یا تعیین تکلیف شود، بنابراین هنوز به دلیل پیچیدگی‌های ساختاری هواپیمایی جمهوری اسلامی، این واگذاری بسیار مشکل است و قطعیت ندارد.

فرزادی پور تاکید کرد: همه کشورهای دنیا که صاحب صنعت هوایی هستند یک ایرلاین ملی و صاحب پرچم دارند بنابراین برای کشوری مثل ایران وجود یک ایرلاین ملی واجب است.

کد خبر 817065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha