یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بهترین آثار اجرا شده معماری در خصوص ساختمان‌های مسکونی که پس از سال 1380 به پایان رسیده‌اند، در ششمین دوره جایزه معمار با عنوان «معمار 85» معرفی شدند.

مسئولان برگزاری این جایزه، نحوه بررسی ‌آثار این دوره را که در خصوص ساختمان‌های مسکونی برگزار شده است، به این ترتیب تشریح کردند: ساختمان‌هایی که تحت عنوان کاربری مسکونی دسته‌بندی می‌شوند، طیف وسیعی از خانه‌های کوچک ییلاقی تک‌خانواری تا مجتمع‌ها یا شهرک‌های مسکونی را دربرمی‌گیرند.

شورای مشاوران عالی جایزه معمار برای ارتقای کیفیت و افزایش دقت در امر داوری تصمیم گرفت آثار شرکت کننده در سه گروه مقیاسی متمایز (آثار کوچک، متوسط و بزرگ) بررسی و داوری شوند و در هر گروه برندگان اول تا سوم اعلام شوند.

به این ترتیب در مراسم اهدای جوایز معمار 85 که با حضور تعداد گسترده از معماران و هنرمندان کشور در سالن اجتماعات کتابخانه ملی ایران برگزار شد، برندگان به این شرح معرفی شدند:

در گروه تک‌واحدی و کوچک:

رتبه اول: ویلای شماره 3 کار گروه معماری زاویه، مهدی مرزیاری و مریم علوی در شهرک مانلی در شهرستان رویان- مازندران.

رتبه دوم: ویلای شماره 2، کار پویا خزائلی در شهرک دریاچه در نزدیکی نور-‌ مازندران.

رتبه سوم: خانه پورسیدی، کار شروین حسینی در کرمان.

همچنین در گروه مجتمع‌های آپارتمانی، رتبه اول به مجتمع آپارتمانی دولت، کار علیرضا شرافتی و پانته‌آ اسلامی در تهران، رتبه دوم به مجتمع آپارتمانی گنج دانش، کار امین مهدی‌زاده در تهران و رتبه سوم به مجتمع آپارتمانی پروانه، کار دفتر معماری حریرچی و همکاران در تهران اختصاص یافت.

در گروه مجتمع‌های بزرگ نیز مجتمع‌های بزرگ اردیبهشت، کار رامین مدنی و همکاران در اصفهان به عنوان کار برگزیده معرفی شد و از طرح شماره 48،‌ بازسازی آپارتمان در برج پاسارگاد، کار دفتر طراحی دایره در تهران به همراه طرح شماره 21، مجتمع بزرگ آوا آهنگ در تهران کار هانی قدسی و تورج مشیرزاده تقدیر ویژه شد.

در مجموع یکصد و پنجاه میلیون ریال به نفرات اول تا سوم و به طرح‌های برگزیده و منتخب هیأت داوران لوح تقدیر اهدا شد.هیأت داوری این دوره از جایزه معمار را نگار حکیم، فیروز فیروز، فرامرز شریفی، بهرام شکوهیان و حسن شیخ زین‌الدین تشکیل داده‌اند.

جایزه معمار که از سال 1380به منظور حمایت از حرکت‌های پیشرو، تعالی‌بخش و سرمشق‌ساز در معماری کشور و مستندسازی تحولات معماری معاصر توسط موسسه معمار نشر و با حمایت شرکت‌های تولید صنایع ساختمانی راه‌اندازی شده است، تاکنون به موضوعاتی همچون ساختمان‌های مسکونی ساخته شده پس از انقلاب، ساختمان‌های عمومی پس از انقلاب، ساختمان‌های مسکونی و ساختمان‌های عمومی پرداخته است.

کد خبر 8165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز