سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

پویش اهدای خون «مهر فاطمی» با شعار «بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون» برای افزایش میزان اهدای خون زنان در 31استان کشور از ۲۶ آذر تا ۱۳دی در مراکز اهدای خون در حال برگزاری است.

اهدا خون

به گزارش همشهری آنلاین، پویش «مهر فاطمی» از روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شروع شده و قرار است تا روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه داشته باشد. به‌گفته سخنگوی سازمان انتقال خون کشور، همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و شیوع بیماری‌های فصلی میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون کاهش پیدا می‌کند. بشیر حاجی‌بیگی به همشهری می‌گوید: «با برگزاری پویش‌های مختلف اهدای خون نیز درصدد افزایش ذخایر خون هستیم. زنان به‌دلیل خودمراقبتی بیشتر از سالم‌ترین اهداکنندگان خون محسوب می‌شوند. در کشور 20میلیون نفر از زنان شرایط اهدای خون را دارند. زنان علاوه بر مشارکت در اهدای خون می‌توانند در آموزش فرزندان خود برای اهدای خون نیز تأثیرگذار باشند. درواقع زنان می‌توانند سفیران اهدای خون در کشور باشند.»

استان‌های رکورددار

در برخی استان‌ها مانند لرستان، کردستان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان زنان استقبال بیشتری از اهدای خون نشان می‌دهند. حاجی‌بیگی تأکید می‌کند: «آمار اهدای خون زنان این استان‌ها نیز هر یک کمتر از 10درصد است. در واقع آمار بالایی ندارند. جالب اینکه در استان‌های غربی کشور زنان اقبال بیشتری به اهدای خون نشان می‌دهند که این رویکرد را نیز ما در 2، 3سال اخیر شاهد هستیم.»

همچنین کامبیز مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری پویش اهدای خون مهر فاطمی در این استان، می‌گوید: «معتقد هستیم که اگر مادر و زن خانواده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندد، بی‌شک در بین دیگر اعضای خانواده نیز ترویج‌دهنده این امر خواهد بود.»

کیان دهراب‌پور، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان نیز با اشاره به فعالیت گسترده این استان در پویش مهر فاطمی تأکید می‌کند: «باور داریم که اگر یک زن در خانواده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندد بر فرهنگسازی این عمل انسان‌دوستانه در بین دیگر اعضای خانواده و جامعه نیز اثرگذار خواهد بود.»

پویش اهدای خون زنان در استان‌ها

کد خبر 816490
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha