خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز را از تولید دستگاه گرده افشان تا غافلگیری شرکت پست در بلک فرایدی را اینجا بخوانید.

دنیای فناوری

تدوین آیین‌نامه فروش اینترنتی دارو تا یک‌ ماه دیگر

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل‌۹۰ مجلس: وزارت بهداشت مکلف شده است که با همکاری کارگروه اقتصاد دیجیتال، ظرف ‌یک ‌ماه استانداردهای بهداشتی و ضوابط خرده‌فروشی دارو از مبدأ داروخانه‌های دارای مجوز را از طریق پلتفرم‌های برخط تدوین کند.

احیای زیست فضا پس از ۱۱سال

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در هفته گذشته کپسول زیستی جدید کشور با یک پرتابگر جدید با موفقیت پرتاب و زیست در فضا بعد از ۱۱سال احیا شد. این مسیر پرشتاب دنبال خواهد شد.

۱

دقیقه

یک شرکت دانش‌بنیان دستگاهی تولید کرده که زمان گرده‌افشانی سنتی نخل را از ۲۰دقیقه به یک دقیقه کاهش می‌دهد. این محصول که دارای گواهی ثبت اختراع است‌، عمدتا در حوزه مکانیزه‌کردن باغ و نخلستان‌ها کاربرد دارد. گرده‌افشانی یک فرایند پرهزینه و پراسترس است و در فصل گرده‌افشانی، تعداد کارگران حرفه‌ای کم می‌شود و باغداران به دردسر می‌افتند.

۲.۷

میلیارد پارامتر

مایکروسافت از انتشار مدل زبانی کوچک Phi-۲ خود با ۲.۷میلیارد پارامتر خبر داد. Phi-۲ یک مدل متن‌به‌متن هوش مصنوعی است که می‌توان آن را روی یک لپ‌تاپ یا گوشی موبایل اجرا کرد. پیش‌ازاین، مایکروسافت مدل‌های Phi-۱ و Ph-۱.۵ را نیز با ۱.۳میلیارد پارامتر منتشر کرده بود. مدل هوش مصنوعی جدید مایکروسافت از Gemini Nano-۲ گوگل و Llama-۲ متا عملکرد بهتری دارد.

۳۷

درصد

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به غافلگیری در بلک فرایدی، گفت: پیش‌بینی ما برای عبور از روز جمعه سیاه (بلک فرایدی) ۲۰‌درصد افزایش ترافیک بود اما شهروندان ما را با افزایش ۳۷‌درصدی مواجه کردند. این ایام مصادف شده با جمعه سیاه که در دنیا با نام بلک فرایدی مرسوم است و فروشگاه‌های اینترنتی تخفیف‌های بسیاری به شهروندان خود می‌دهند و مردم برای خرید هجوم می‌آورند.

کد خبر 815763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha