وزارت امور خارجه در بیانیه ای ضمن تأکید بر موضع اصولی کشورمان مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل اختلافات بین روسیه و اوکراین از طریق مسالمت آمیز، وضع تحریم در حوزه صنعت دفاعی کشورمان را فاقد مبنا دانسته و حق جمهوری اسلامی ایران را برای پاسخ محفوظ دانست.

وزارت خارجه

به گزارش همشهری آنلاین «ناصر کنعانی» مصوبه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا ناظر بر وضع تحریم علیه برخی افراد و نهادهای کشورمان با تمسک به ادعای واهی دخالت در بحران اوکراین را شدیدا محکوم و آن را اقدامی مخرب توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تلاش مذبوحانه برخی جریان‌های مخرب با اهداف سیاسی خاص در راستای نشر اطلاعات غلط و تمسک به حربه ناکارآمد تحریم، ضمن آنکه هیچ دستاوردی برای تحریم کنندگان بهمراه ندارد بلکه موانع خودساخته را در مسیر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اروپا بیشتر می کند.

کنعانی تصریح کرد: اتحادیه اروپا در حالی از حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد سخن می‌گوید که عملا چشم خود را بر شدیدترین و فاحش ترین نقض اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی و ارتکاب تردیدناپذیر نسل‌کشی و پاکسازی قومی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری بسته است و از انجام اقدام مؤثر در جهت توقف حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی کوتاهی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تأکید بر موضع اصولی کشورمان مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل اختلافات بین روسیه و اوکراین از طریق مسالمت آمیز، وضع تحریم در حوزه صنعت دفاعی کشورمان را فاقد مبنا دانسته و حق جمهوری اسلامی ایران را برای پاسخ محفوظ دانست.

کد خبر 815268
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    42 8
    و این در حالی است که متأسفانه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هنوز هم با سران و مسئولان کشورهای اروپایی همه جانبه گفت وگو و همکاری می کند چرا؟ کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون ثابت کردند که دشمن درجه یک ملت ایران بودن و هنوز هم هستند. کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون ثابت کردند که دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    44 8
    چرا نیروهای منافقین مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل از آلبانی فرار می‌کنند؟
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    21 4
    اسرائیل با فسفر سفید ساخت آمریکا به لبنان حمله می‌کند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    30 3
    دوستان اتحادیه اروپا جنایتکار حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    25 5
    بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    24 3
    جو بایدن جنایتکار به همراه نتانیاهو جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در غزه بوده است. ارتش اسرائیل، ارتش آمریکا، هر دو در جنگ غزه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    22 2
    خیانتکاران و جنایتکاران به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون همه جانبه از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    19 3
    صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی و هم برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی جنایت می کنند، آدم می کشند و مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام می کنند
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    26 5
    آمریکا خود بزرگترین حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در حملات همه جانبه به باریکه غزه به شمار می‌آید. آمریکا تا کنون چند صد میلیون دلار تسلیحات برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است. اخیرا نیز دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری و بدون مراجعه به کنگره، بیش از ۱۴ هزار گلوله تانک برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است. حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی ادامه دارد که تلفات غیرنظامیان در باریکه غزه به بیش از ۱۸ هزار کشته و حدود ۵۰ هزار مجروح رسیده است.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    22 3
    شمار شهدای غزه به ۱۸۴۱۲ نفر رسید سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت ختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    20 2
    ۲۰:۱۰۲۱ آذر ۱۴۰۲/ اقدامات صهیونیست‌ها جنایتکار و آمریکا جنایکار از 15 مهر ماه تاکنون در غزه مصداق جنایت جنگی است.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    26 3
    نتانیاهو به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ در کرانه باختری است. رژیم صهیونیستی در پی تسویه حساب با ملت و مقاومت فلسطین است.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    26 3
    اسرائیل با مجوز آمریکا و غرب بیمارستان‌های غزه را بمباران می‌کند
  • حزب الله سعید IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    27 2
    همینه وقتی از داخل مردم را تحقیر میکنید از بیرون همه چی به ما وصل میکنند با مردم خوش رفتار و مردم را آزار ندهید اقتصادشان را درست بکنید و مردم را محکم قوی از همه لحاظ نشان بدهید به دنیا که ایران و مردمش بهترین ها هستند و دوم اینکه نداشتن سلاح هسته ای هر بی شرفی میاد به ما تنه میزنه ما باید از لحاظ نظامی در نهایت پیشرفته تر از ابر قدرتها باشیم سلاح هسته ای حق مسلمه ایران میباشد تا دهن این حرامیان بسته و دیگر اراجیف نبافند درود بر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ❤🇮🇷🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹