رود گولیت، ستاره سال‌های دور تیم ملی هلند می‌گوید که حضور مسی به‌تنهایی برای پرورش نسل جدید ستاره‌ها در فوتبال آمریکا کافی نیست و فوتبال این کشور به ستاره‌ها و قهرمانان داخلی نیاز دارد.

مسی

به گزارش همشهری آنلاین، فوق ستاره تیم ملی آرژانتین از زمان پیوستن به اینترمیامی در تابستان سال جاری، در فوتبال آمریکا زلزله به پا کرده است. او موفق شد با درخشش خود، نخستین جام تاریخ این باشگاه نوپا را برای آنها به ارمغان بیاورد.

با این حال، رود گولیت، ستاره سال‌های دور تیم ملی هلند می‌گوید که حضور مسی به‌تنهایی برای پرورش نسل جدید ستاره‌ها در فوتبال آمریکا کافی نیست و فوتبال این کشور به ستاره‌ها و قهرمانان داخلی نیاز دارد.

ستاره اسبق تیم ملی هلند معتقد است که لیگ برتر آمریکا(ام.ال.اس) نباید صرفا به فوق ستاره آرژانتینی اینترمیامی تکیه کند بلکه برای انگیزه دادن به نسل بعدی ستاره‌های آمریکا، روی ساختن قهرمانان بومی تمرکز داشته باشد.

گولیت در این‌ باره، گفت: به نظرم مساله این است که آمریکا به قهرمانان بومی نیاز دارد. موضوع اصلی این است و می‌دانید که کریستین پولیسیچ آخرین قهرمان بومی آمریکا است و روند قهرمان سازی در این کشور دنباله‌دار نبوده است. آمریکا برای پیشرفت فوتبال در داخل این کشور، به چنین قهرمان‌هایی نیاز دارد.

وی افزود: مسی به خودیِ خود جذاب است به ویژه با محفل انحصاری ستاره‌های اسپانیایی که آنجا(در اینترمیامی و لیگ آمریکا) حضور دارند. اما مهم‌ترین موضوع ساختن قهرمان‌های بومی است. آمریکایی‌ها به نسلی خاص و مستعد از بازیکنانی نیاز دارد که در اروپا عملکرد خوبی داشته‌اند.

ستاره اسبق تیم فوتبال آ.ث‌میلان ایتالیا همچنین با اذعان به تاثیر بی‌چون‌وچرای امضای قراردادهای هنگفت با ستاره‌های فوتبال، در افزایش شهرت لیگ آمریکا، گفت: این همان کاری است که آنها در ابتدا با دیوید بکام کردند و از حق نگذریم در پیشرفت و شناساندن فوتبال در آمریکا خوب عمل کردند. آنها حالا همان کار را با مسی کردند اما در نهایت، آمریکایی‌ها به قهرمان ملی نیاز دارند تا کودکان آمریکایی بتوانند این جمله را با خودشان بگویند؛ «من هم می‌توانم!»

کد خبر 814843
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha