تعداد نمایندگان حاضر در مجمع جهانی آب و هوای سازمان ملل متحد که با تولیدکنندگان سوخت فسیلی نیز مرتبط هستند امسال به نسبت سال گذشته چهار برابر شده است.

سوخت فسیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، حدود ۲۴۰۰نفر از افراد مرتبط با صنایع زغال‌سنگ، نفت و گاز برای اجلاس آب و هوایی COP۲۸ ثبت‌نام کردند. این تعداد رکورد بیش از کل شرکت‌کنندگان از ۱۰کشور آسیب‌پذیر در برابر تغییرات آب و هوایی است. این حضور متناقض صدای بسیاری از مبارزان با تغییرات آب و هوایی را درآورد.

COP۲۸ بزرگ‌ترین کنفرانس آب و هوایی است که تاکنون با حدود ۹۷هزار سیاستمدار، دیپلمات، روزنامه‌نگار و فعال در دبی برگزار شده است. اما این تحلیل جدید نشان می‌دهد که ۲۴۵۶نماینده صنایع زغال سنگ، نفت و گاز و سازمان‌های مرتبط نیز در این گردهمایی در دبی، حضور دارند. سال۲۰۲۱ که این اجلاس در گلاسکو برگزار شد، حدود ۵۰۰نماینده با پیشینه سوخت فسیلی حضور داشتند. در اجلاس۲۰۲۲ مصر نیز این تعداد یک چهارم افزایش یافت و بیش از ۶۰۰نماینده در آنجا حضور داشتند.

اما امسال این رقم به بیش از چهار برابر رسید. جورج کارو جونز، از ائتلاف اخراج آلوده‌کنندگان، گفت: «طبق شایعات، این گفت‌وگوها قرار است پیشرفتی را در زمینه خروج از سوخت‌های فسیلی به ارمغان بیاورد اما صاحبان صنایع سوخت‌های فسیلی اینجا هستند تا بر این نتیجه تا حد امکان تأثیر بگذارد.» آینده سوخت‌های فسیلی در این اجلاس در دستور کار قرار دارد و سلطان الجابر رئیس COP به‌دنبال دستیابی به توافقی است که ممکن است به حذف تدریجی این منابع انرژی اشاره داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

البته انتصاب او در این سمت خود بسیار بحث برانگیز بوده است چراکه او مدیرعامل شرکت نفت دولتی امارات متحده عربی «Adnoc» است. جوزف سیکولو، مدیرعامل شرکت اقیانوس آرام، گفت: «تعداد زیاد حضور لابی‌گران سوخت‌های فسیلی در این اجلاس که می‌تواند آینده ما را تعیین کند، غیرقابل توجیه است. حضور فزاینده آنها در COP یکپارچگی روند رو به جلو برای حذف سوخت‌های فسیلی را تضعیف می‌کند. ما به اینجا آمده‌ایم تا برای بقای خود بجنگیم و اگر صدای ما تحت‌تأثیر نفوذ آلاینده‌های بزرگ خفه شود چه شانسی داریم؟ این روند مسمومیت باید تمام شود. ما اجازه نخواهیم داد نفت و گاز اینقدر بر آینده اقیانوس آرام تأثیر بگذارد.»

کد خبر 813459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha