امیر قطر اعلام کرد: برای جامعه بین‌الملل شرم آور و ننگ است که اجازه ادامه یافتن جنایت شنیع در غزه را بدهد.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر

به گزارش همشهری آنلاین، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در چهل و چهارمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس گفت: نشست سران ما در سایه ادامه فاجعه و بحران انسانی بی‌سابقه در نوار غزه برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: دفاع از خود بر اشغالگر انطباق نمی‌یابد و مجوز کشتارهای جمعی را به اسرائیل نمی‌دهد. ننگی بر جامعه بین‌الملل است که اجازه ادامه یافتن جنایت شنیع در غزه را بدهد.

امیر قطر خاطرنشان کرد: ما مجدداً هدف قرار دادن غیرنظامیان از تمامی تابعیت‌ها، ادیان و نژادها را محکوم می‌کنیم. ما خواسته خود را برای انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص کشتارهایی که اسرائیل مرتکب می‌شود، تکرار می‌کنیم.

شورای همکاری خلیج فارس خواستار آتش‌بس و ورود کمک ها به غزه است

جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز موضع کشورهای این شورا در پشتیبانی از مردم فلسطین را ستود و تاکید کرد که تضمین امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس مرتبط با ثبات خاورمیانه است.

وی بر خطر ادامه اشغالگری و محرومیت مردم فلسطین از حقوقشان تاکید کرد و خواهان به جریان افتادن روند مسالمت‌آمیز معتبری شد که به راهکار دو دولتی در راستای تحقق صلح و امنیت در منطقه بینجامد.

البدیوی با بیان اینکه موضع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نسبت به مساله فلسطین در حال حاضر ادامه مواضع پیشین است، خواهان برقراری آتش‌بس و وارد کردن کمک‌ها به غزه شد.

کد خبر 813418
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha