همشهری آنلاین: بیشتر محصولات عرضه شده در بورس صنایع پایین دستی نفت هستند به همین دلیل بالا رفتن قیمت نفت در چند هفته اخیر روند حرکت شاخص بورس را افزایشی کرد.

سید شمس الدین حسینی - وزیر امور اقتصادی و دارایی - با بیان این مطلب به خبرگزاری فارس گفت: یکی از دلایل بهبود و رشد شاخص‌های بورس اوراق بهادار تهران در هفته‌های اخیر این بود که فعالان بازار سرمایه متوجه شدند ترس آنها از رکود در بخش سرمایه‌گذاری بیهوده است.

وی افزود: در هنگام بحران یکی از مشکلاتی که پدید می‌آید ترسی است که سرمایه‌گذاران از این دارند تا در دام رکود گرفتار شوند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون این ترس برطرف شده است و آنها متوجه شده‌اند که شرایط رکودی وجود ندارد و خود این علت سبب شد که انتظارات مثبت و اعتماد مثبتی در بازار بورس ایجاد شود.

حسینی افزود: نکته دیگر در این زمینه اقداماتی بود که با هماهنگی در بازار سرمایه اتفاق افتاد به طور مثال در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که در بازار بورس اوراق بهادار معاملات دچار یک رکود و رخوتی شد.

وی با اشاره به عرضه 5 درصدی سهام بانک ملت در بورس اوراق بهادار خاطرنشان کرد: با عرضه سهام بانک ملت در بورس یک نشاط در بازار رخ داد و در نشست‌هایی که با فعالان بورس داشتیم به طور مفصل مشکلات آنها را شنیدیم و آن مشکلاتی را که می‌توانستیم حل کردیم و نتیجه این کار رشد شاخص‌هایی است که اکنون شما شاهد هستید.

وزیر اقتصاد یکی دیگر از علل رشد شاخص‌های بورس اوراق بهادار را رشد قیمت نفت در چند هفته اخیر اعلام کرد وگفت: رشد قیمت نفت نیز با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از محصولات شرکت‌هایی که در بورس عرضه می‌شوند پایین دستی نفت هستند، موجب افزایش فروش آنها شده است به همین جهت در بورس اوراق بهادار رشد 1000 واحدی شاخص رخ داد که البته امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر 81256

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز