رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شنبه شب به دعوت رییس ستاد کل ارتش عراق در راس هیاتی وارد بغداد شد.

سرلشکر باقری

به گزارش همشهری آنلاین سردار سرلشکر محمد باقری در بدو ورود به فرودگاه نظامی شهید محمد علاء بغداد مورد استقبال سرلشکر حامد محمد گمر معاون آموزشی رییس ستاد کل ارتش عراق قرار گرفت.

سردار محمد باقری در گفت و گوی کوتاهی گفت: ایران و عراق دارای روابط دوستانه ای هستند و عراق به عنوان یکی از همسایگان مهم جمهوری اسلامی ایران از جایگاه با اهمیتی برخوردار است.

سردار باقری در سفر سه روزه خود به عراق با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در سفر به بغداد با نخست وزیر ، مشاور امنیت ملی ، رئیس بسیج مردمی و برخی از فرماندهان عالی ارتش عراق دیدار خواهد کرد .

حضور سرلشکر باقری در محل شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین سازمان الحشد الشعبی عراق در مسیر فرودگاه بغداد که در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عملیات تروریستی به وسیله پهپادهای ارتش آمریکا به شهادت رسیدند، حضور یافته و با قرائت فاتحه در یادمان این شهدا نسبت به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

سردار سرلشکر محمد باقری که امشب راهی عراق شده بود با حضور در محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اظهار کرد: خداوند روح شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را با شهدای کربلا محشور کند. مشاهده این صحنه جنایت آمریکا فوق العاده احساس خاصی برای من ایجاد می کند و آن احساس، یاد و خاطره همه دوره طولانی با این شهید بزرگوار در دوره دفاع مقدس و پس از آن در همه صحنه‌ها بود.

وی ادامه داد: انشالله مشمول شفاعت آن عزیز باشیم و بتوانیم راه آن شهید را ادامه دهیم.

سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان ساعتی پیش وارد بغداد شد. دیدار با مقامات بلندپایه سیاسی و دفاعی و مذاکره پیرامون همکاری های دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین بازدید از مراکز نظامی کشور عراق از برنامه‌های مهم رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در این سفر خواهد بود.

کد خبر 812522
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • م IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    3 1
    مهم رابطه با همه کشورها می باشد نه صرفا با چند کشور