یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

مدیریت شهری کنونی در توسعه خطوط مترو دستاوردهای بزرگی داشته و این پروژه عظیم حمل و نقل را در کلانشهر تهران گسترش داده است. بسیاری از خطوط و ایستگاه‌های مترو که در این دوره افتتاح شدند در دوره پیشین رها شده بود اما اکنون برخی تفسیرهای غیر کارشناسانه در پی کمرنگ کردن این دستاورد است.

مترو پرند

همشهری - محمد سرابی: روز گذشته روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت:«متروی ۴۰ کیلومتری پرند به تهران با حضور رئیس ‌جمهور افتتاح شد. فاصله پرند تا تهران ۲۰ کیلومتر است و به همین جهت این سوال مطرح شده که آن ۲۰ کیلومتر دیگر از کجا آمده است؟»

اما اصل ماجرا چیست؟

کارشناسان می‌دانند که طول شبکه مترو بر اساس فاصله دو نقطه اول و آخر خط محاسبه نمی‌شود بلکه مسافت ریل‌گذاری شده ملاک اندازه‌گیری است. محاسبه طول خط مترو تهران - پرند نیز بر همین اساس انجام شده است. بین دو ایستگاه «شاهد» در خط یک مترو تهران و ایستگاه «شهر پرند» دو خط ریلی کشیده شده است که هر کدام ۲۰ کیلومتر طول دارد و با این حساب ۴۰ کیلومتر خط مترو در این مسیر ساخت شده است. بد نیست به این نکته هم توجه شود که ساخت این خط ۱۸ سال طول کشیده و برای مدت زمان طولانی متوقف شده بود که در این دوره مدیریت شهری به نتیجه رسید. این عملیات از سال ۱۳۸۴ شروع شده و از سال ۱۳۹۱ به شهرداری تهران واگذار شده بود اما روند اجرای آن بسیار کند پیش می‌رفت. مدیریت شهری کنونی تهران که در مدت ۲۷ ماه تصدی خود توانسته است بیش از ۴ سال مسئولیت مدیریت پیشین به خطوط مترو اضافه کند، محدوده خدمت رسانی مترو را به حاشیه شهر هم گسترش دارد. پیش‌بینی می‌شود شهر پرند که ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، در سال‌های آینده خانه ۷۰۰ هزار نفر باشد و دراین صورت می‌توان به وضوح پی‌برد که ساخت مترو چه کمک بزرگی به رفت آمد شهروندان کرده است.

بیشتر بخوانید: پشت پرده یک جنجال رسانه ای؛ چرا رئیسی مسافت متروی پرند را ۴۰ کیلومتر اعلام کرد؟

کد خبر 812406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha