کوچه مرغی های مولوی حالاچند سالی می‌شود که به بازاری در بزرگراه آزادگان نقل مکان کرده که انواع پرندگان زینتی، ‌قفس، قلاده، غذا، مکمل، مواد شوینده و سایر لوازم نگهداری از پرنده، سگ، گربه و دیگر حیوانات خانگی وجوددارد.

بازار پرندگان خلیج فارس

همشهری آنلاین - مهدیه تقوی راد: در بازار پرندگان اما همه گونه حیوانی یافت می شود. اگر به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه داشته باشید بازار پرندگان تهران یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب و خرید حیوانات است. جایی که گفته می شود از شیر مرغ تا ان آدمیزاد را می توانید در آن پیدا کنید.

مینای سخنگو

اصلی‌ترین قسمت این بازار بخش سرپوشیده آن و مملو از قفس است و انواع و اقسام پرندگان در آن به فروش می‌رسند. شیوه فروش برخی از مغازه‌داران هم در نوع خود جالب و منحصر به‌فرد است، یکی به مینای سیاهش یاد داده که با دیدن مشتری بلند سلام کند و دیگری طوطی رنگارنگش را روی شانه‌اش گذاشته و روی صندلی جلوی مغازه نشسته تا مشتریان بیشتری را به مغازه جلب کند. در این میان می‌توانید قفس‌های فنچ‌ها و طوطی‌های آفریقایی و انواع کبوتر و قمری و مینا و کاسکو و... را هم مشاهده کنید. قیمت‌ها اما هیچ‌کدام ضابطه خاصی ندارند؛ انگار هر فروشنده‌ای بنا به میل و خواسته‌اش یک قیمت می‌گوید و این خریدار است که براساس تجربه‌ای که دارد باید تشخیص دهد کدام قیمت به واقعیت نزدیک‌تر است. با وجود این گفته می‌شود که قیمت انواع پرندگان برحسب نوع گونه، نژاد، رنگ، زیبایی و حتی شکل منقار آنها تعیین می‌شود.
اگر می‌خواهید روز جمعه به این بازار مراجعه کنید بهتر است اول وقت را برای این کار انتخاب کنید چرا که در ساعات نزدیک به ظهر بازار مکاره‌ای در اطراف آن راه می‌افتد که آن سرش ناپیداست و از شلوغی و سرو صدا، گوش فلک کر می‌شود.

نشانی: شرق به غرب ببزرگراه ازادگان بعد از تقاطع ساوه- تهران

روز و ساعت فعالیت: هز روز از ۸ صبح تا ۲۰

ویژه گروه های سنی: همه گروه های سنی

بهای بلیت: ندارد

پارکینگ: دارد

امکان عکاسی: دارد

کد خبر 812346
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha