رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در نهمین اجلاس اقامه نماز استان کرمان با انتقاد از رویکرد نظام تعلیم و تربیت به نماز، تصریح کرد که در مورد نماز، نباید مبتلا به کارهای کلیشه‌ای شویم.

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری در نهمین اجلاس اقامه نماز استان کرمان گفت: جلوه ویژه شیعیان حضرت زهرا سلام الله علیها، نماز است و هرکس باید خودش را ارزیابی کند که آیا نماز عاشقانه دارد یا نماز معمولی و تجلی فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها برای امیرالمؤمنین علیه‌السلام، در نماز حضرت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در جریان دفاع مقدس، با اهل بیت و خصوصا با حضرت زهرا نسبتی پیدا کردیم و رزمندگان به‌واسطه نماز، عوالم و کشفیاتی داشتند. همچنین، حاج قاسم عزیز ما رفتار ویژه‌اش در همین محیط نماز است و این سردار سرافراز، لطافت طبع و نگاه تربیتی و سلحشوری و بصیرتش را از نمازش دارد و اگر امام مؤسس بزرگ ما در آن جایگاه خطیر موفق می‌شود، به واسطه نماز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری تأکید کرد؛ وقتی نماز جریان پیدا می‌کند، طرف می‌شود اهل خلوت و اهل راز و مؤمنان اگر عفیف هستند، از برکات نماز ایشان است و باید با نمازمان عاشقانه رفتار کنیم. از این رو توقع داریم معلم وقتی زمان اقامه نماز شد، حالش عوض شود، نه اینکه کلاس‌ها ادامه پیدا کند.

وی با انتقاد از رویه نظام تعلیم تربیت گفت؛ آموزش و پرورش ما و حال معلمان و مدیران ما باید با نماز خوب شود، لیکن مکرر دیده می‌شود که مدارس در وقت نماز مشغول کلاس هستند و در چنین شرایطی چگونه می‌خواهیم عظمت نماز را به دانش‌آموزان معرفی کنیم؟ زیباترین و دل‌انگیزترین مکان در مدارس باید نمازخانه‌ها باشد و من متأسفم که اینطور نیست. بی‌قرار نماز اگر شدیم و شهد نماز را اگر چشیدیم، از همه فرصت‌ها برای اقامه نماز استفاده می‌کنیم. گاهی هم در ساختمان‌های اداری معظم، گوشه کوچکی را به نمازخانه اختصاص می‌دهند و پیامش این است که کسی قرار نیست نماز بخواند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، همچنین تصریح کرد؛ خاطره‌های اصلی بچه‌های ما باید در مسجد شکل گیرد و مساجد ما باید برای نسل نو آماده‌سازی شوند و آغوش برای نسل نو و بچه‌ها باز کنند.

گفتنی است که در پایان این اجلاس، با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار کرمان، از مسئولان دستگاه‌های فعال استان در حوزه ترویج اقامه نماز تجلیل شد.

کد خبر 811459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 0
    این از عملکرد شماست
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 0
    علت معلوم است دنبال دلیل نگردید...
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 1
    از وقتی که کتاب دینی رو برای دانش اموز گذاشتید و محصل به صورت طوطی وار بخونه تا نمره بگیره باید فکرش رو میکردید که اگه نمرش کم شد و یا براش یک چیز بی اهمیت شد اتفاقات خوبی نمیوفته علاوه بر اون خیلی از معلم های دینی اطلاعات کافی ندارن بهتره همه این مجموعه رو ببرید توی نماز خونه(زنگ دینی=حضور دانش اموز در نماز خونه و حضور روحانی دین)
  • معلم IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام وقت بخیر گناه کم کاری خودتان و مسئولین محترم و بد قول را به گردن معلم ها نیندازید . آیا در مراکز و سایر ارکان ها نماز جماعت برگزار می شود یا نماز خانه آن ها قشنگ است که دوباره گیر دادین به مدارس و معلمین . مگر معلم در طول هفته چند ساعت کلاس دارد ( متوسطه اول و دوم ) که به مناسبت های مختلف وقت کلاس هایش گرفته می شود و در آخر سال بابت نمرات کم دانش آموزان متهم به کم کاری و دزد در وقت کلاس هم می شود خدایش والدین بدبخت و بیچاره از کجا پول بیارن که در ساخت نمازخانه مدارس هم شرکت کنند . وزارت و سایر ارگان های وابسته که پول نمی دهند . خلوت بودن مساجد هم تبلیغ چندین ساله برگزاری مراسمات مذهبی مختلف د رامام زاده های ( ع ) مختلف به جای مساجد می باشد . 1 - ای کاش نماز جماعت را بصورت زنده در صدا وسیما از خود مسئولین شروع می گردید ( اول عمل بعد توصیه و سفارش 2 - در فیلم و سریال ها اذان و نماز را هم جایی داشته باشد .
    • فرشاد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      هیچ جای دنیا به اندازه ایران شان معلمان(با عرض پوزش از معلمین محترم) پایین نیست