دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: مطالبات فرهنگیان قصه پر غصه‌ای است که همچنان ادامه دارد و صدالبته وعده و وعید‌های مسئولان. یکی می‌گوید پرداخت شد و دیگری می‌گوید پرداخت خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش اواخر فروردین در جمع خبرنگاران گفت: مطالبات معوقه فرهنگیان به استان‌ها پرداخت شده است؛ اگرچه مدیران برخی از استان‌ها کوتاهی می‌کنند و اعتبارت دریافتی را در محل دیگری هزینه می‌کنند و ما دائم مجبور می‌شویم حساب‌های آنها را کنترل کنیم تا حقوق معلمان را به حسابشان واریز کنند.

مدیر خزانه داری کل کشور نیز فروردین ماه از واریز مطالبات فرهنگیان به حساب آموزش و پرورش در راستای اجرای قانون اصلاحیه بودجه سال 87 خبر داد.

همه مطالبات فرهنگیان پرداخت شد

سایت وزارت آموزش و پرورش نیز اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرد که مطالبات همه فرهنگیان پرداخت شده‌است. در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده‌است: هر فرهنگی یا مؤسسه حقوقی که طلب قانونی از آموزش و پرورش دارد می‌تواند طلب خود را مطالبه کند.

پیش از این نیز بارها از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده‌بود که پرداخت مطالباتی که احیانا برای برخی فرهنگیان یا مؤسسات حقوقی معوق مانده‌است، تا هفته معلم(12تا 18 اردیبهشت) صورت خواهد گرفت.

سؤال اینکه اگر این خبر صحت دارد پس چرا باز هم به فرهنگیان وعده امروز و فردا داده‌می‌شود. این در حالی است که برخی از فرهنگیان از پرداخت نشدن مطالباتشان گله‌مندند.

پرداخت معوقه‌های فرهنگیان تا آخر اردیبهشت

در حالی که وزارت آموزش و پرورش به صراحت از پرداخت شدن معوقه‌های فرهنگیان خبر می‌دهد، ایرنا به نقل از رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس اعلام کرد که مطالبات معوقه فرهنگیان تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.

اسدالله عباسی افزود: تاکنون 66 درصد مبالغ پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت شده‌است. امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه مابقی مطالبات پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت شود.

ظاهرا بحث پرداخت مطالبات فرهنگیان خوراک تبلیغاتی خوبی است که وزیر علوم نیز فارغ از مسائل وزارتخانه متبوع خود وارد معرکه مطالبات فرهنگیان شده‌است.

وزیر علوم هفته گذشته در آیین تجلیل از فرهنگیان نمونه در آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در این باره گفت: با اقدامات صورت گرفته طی 2 ماه آینده! تمامی مطالبات فرهنگیان شاغل و بازنشسته پرداخت خواهد شد.  محمد‌مهدی زاهدی افزود: در مورد بازنشستگان، بخش عمده مطالبات پرداخت شده‌است و بقیه نیز طی همین مدت انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش طی اظهاراتی در هفته معلم در شبکه دوم سیما عنوان کرد: ما می‌خواهیم وزارت آموزش و پرورش را برای همیشه از موضوعی به نام بدهی و مطالبات معوقه برهانیم.

کد خبر 81134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز