حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی «ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس گفت: توقف پایدار حملات علیه غزه و کرانه باختری و جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان از اولویت‌ها است.

اميرعبداللهيان -همتاي سوئيسي

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در سطح وزرای خارجه کشورها در روز چهارشنبه تاکید کرد: توقف پایدار حملات علیه غزه و کرانه (دستیابی به استمرار آتش‌بس)، لغو محاصره انسانی، ارسال کمک‌های انسان دوستانه شامل دارو، غذا، سوخت و جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری از اولویت‌ها است و دستیابی به این اهداف مورد اجماع بین‌المللی نیز هست.

وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت جاری در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، آزادی اسرا، حمایت از غیرنظامیان، ارسال کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها را مهم دانست.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده از سوی کشورش در جهت حفاظت از جان غیرنظامیان، رعایت حقوق بشردوستانه و تلاش برای آتش‌بس انساندوستانه، ابراز امیدواری کرد با نگاه به آینده، دور جدیدی از آتش بس آغاز گردد.

طرفین با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات دو کشور بر دیدار حضوری وزرای خارجه با هدف بیشتر ابعاد همکاری های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

سوییس حافظ منافع آمریکا در ایران است.

کد خبر 811232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    ابراز نگرانی گروسی درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران/ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوکر آمریکا، غرب و اسرائیل بوده است. دیگر هیچ کس حق ندارد درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران با گروسی مذاکره، گفت وگو و همکاری کند. تجاوز اسرائیل و آمریکا به غزه ثابت کرد و نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینه های درست است و هم واجب است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در جنگ غزه بوده است.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳/ اروپایی‌ها به همراه آمریکا توافق هسته ای و برجام را نقض کردند عملکرد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نفع جهان نیست و تاکنون هم نبوده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چرا تاکنون در باره برنامه هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کند و سکوت اختیار کرده است. همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون غلط و اشتباه بوده است. سوال اینجاست که پس چرا آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل تاکنون در مورد برنامه هسته‌ای خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نمی کنند. اروپایی‌ها به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند چرا که هیچ اختیاری از خودشان ندارند.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷/ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لفاظی اسرائیل درباره سلاح هسته‌ای را نادیده می‌گیرد.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    سازمان منع سلاح‌های شیمیایی استفاده از این سلاح‌ها در غزه را بررسی کند
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما باید از ایران عذرخواهی کند.