مقامات بهداشت چین روز یکشنبه اعلام کردند که شیوع اخیر بیماری‌های تنفسی در این کشور که توجه سازمان بهداشت جهانی را به خود جلب کرده است، به دلیل ویروس آنفولانزا و سایر عوامل بیماری‌زای شناخته شده است و ناشی از یک ویروس جدید نیست.

China

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازآسوشیتدپرس سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین گفت خوشه‌های اخیر عفونت‌های تنفسی ناشی از همپوشانی ویروس‌های رایج مانند ویروس آنفلوانزا، رینوویروس‌ها، ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV، آدنوویروس و همچنین باکتری‌هایی مانند مایکوپلاسما پنومونیه است که یک عامل معمول عفونت دستگاه تنفسی است.

این کمیسیون خواستار باز کردن بیشتر کلینیک‌های تب و ترویج واکسیناسیون در میان کودکان و سالمندان شده است، زیرا این کشور در زمستان اول پس از لغو محدودیت‌های کووید-۱۹ با موجی از بیماری‌های تنفسی مواجه است.

او به مردم توصیه کرد ماسک بزنند و از مقامات محلی خواست تا بر جلوگیری از گسترش بیماری‌ها در اماکن شلوغ مانند مدارس و خانه‌های سالمندان تمرکز کنند.

سازمان جهانی بهداشت اوایل این هفته به طور رسمی از چین خواست تا اطلاعاتی درباره افزایش نگران‌کننده بیماری‌های تنفسی و خوشه‌های شیوع ذات‌الریه در کودکان ارائه دهد.

ظهور سویه‌های جدید آنفلوانزا یا سایر ویروس‌های قادر به ایجاد همه‌گیری معمولاً با خوشه‌های بیماری تنفسی با عامل تشخیص‌داده‌ نشده آغاز می‌شود. هم سارس (نشانگان حاد شدید تنفسی) و هم کووید-۱۹ برای اولین بار به عنوان انواع غیرمعمول ذات‌الریه گزارش شدند.

چین می‌گوید شیوع عفونت تنفسی در این کشور به علت ویروس آنفلوانزا و عوامل بیماری‌زای شناخته‌شده است
مسافران صبحگاهی در یک تقاطع شلوغ در منطقه تجاری مرکزی پکن ماسک زده‌اند.

پایان قرنطینه‌های کرونا علت افزایش شیوع عفونت‌های تنفسی است

مقامات چین در اوایل این ماه علت افزایش بیماری‌های تنفسی لغو محدودیت‌های قرنطینه کووید-۱۹ اعلام کردن. سایر کشورها نیز پس از پایان محدودیت‌های همه‌گیری، افزایش بیماری‌های تنفسی مانند عفونت با ویروس RSV (ویروس سنسیشیال تنفسی) را شاهد بودند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که مقامات بهداشتی چین، روز پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی اطلاعات درخواستی این سازمان را ارائه کردند. این اطلاعات نشان می‌دهد از اکتبر (مهرماه) تاکنون بستری شدن کودکان به دلیل بیماری‌هایی مانند عفونت باکتریایی، ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV)، آنفلوانزا و ویروس‌های سرماخوردگی فزونی یافته است.

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، مقامات چین گفته‌اند که افزایش بیماران بار بیش‌ازحدی به بیمارستان‌های این کشور تحمیل نکرده است.

تقاضای اطلاعات جزئی‌تر از کشورها از سوی سازمان جهانی بهداشت که وابسته به سازمان ملل است، کم‌سابقه است، زیرا این درخواست‌ها معمولاً به صورت داخلی انجام می‌شود. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد برای دریافت اطلاعات بیشتر از چین از یک سازوکار حقوقی بین‌المللی استفاده کرده است.

چین می‌گوید شیوع عفونت تنفسی در این کشور به علت ویروس آنفلوانزا و عوامل بیماری‌زای شناخته‌شده است
والدین به همراه کودکان بیمارشان در اتاق انتظار یک بیمارستان کودکان در پکن

بنا به گزارش‌های داخلی چین، این شیوع بیماری‌ها، برخی از بیمارستان‌ها در شمال این کشور ازجمله در شهر پکن را غافلگیر کرده و مقامات بهداشتی از مردم خواسته‌اند کودکانی که علائم خفیف‌تری دارند را به کلینیک‌ها و سایر مراکز منتقل کنند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اطلاعات فعلی آنقدر کافی نیست تا بتوان خطر گزارش‌شده این موارد بیماری تنفسی در کودکان را به درستی ارزیابی کرد.

هم مقامات چین و هم سازمان بهداشت جهانی به دلیل فقدان شفافیت در گزارش‌های اولیه خود درباره همه‌گیری کووید-۱۹ که از دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین آغاز شد، متهم به کم‌کاری شده‌اند.

کد خبر 811049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha