اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان خواستار رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی و بررسی و اصلاح مجدد در مجلس شدند.

تصاویر | افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ متن نامه تعدادی از اعضای فراکسیون کارگری مجلس به شورای نگهبان به شرح زیر است:

«اعضای محترم و معزز شورای نگهبان قانون اساسی

سلام علیکم

همان طور که مستحضرید جامعه شریف کارگری با دشواری های فراوان از قبیل عدم امنیت شغلی، عدم رعایت پروتکل های ایمنی و بهداشت در محیط کار در راستای تامین معیشت آبرومندانه برای ادامه زندگی شرافتمندانه، با تحمل تورم اقتصادی نناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در شر ایطی بسیار سخت و طاقت‌فرسا مشغول به کار و تلاش برای توسعه و آبادانی ایران عزیز اسلامی است.

متاسفانه تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی که بدون توجه به دلایل منطقی، قانونی و توصیه‌های مکرر هیات رئیسه و اعضای محترم فراکسیون کارگری و بدون رعایت حداکثری حقوق مکتسبه کارگران و اصلاح عادلانه حقوق و بیمه ذیل برنامه هفتم توسعه انجام شده است، در صورت تایید شورای محترم نگهبان ضربه غیرقابل جبرانی را به جامعه کارگری کشور تحمیل خواهد کرد.

هم‌ اکنون این فراکسیون که خود را نماینده جامعه عظیم کارگری در مجلس شورای اسلامی می‌داند، در ادامه اعتراضات قبلی ضمن تذکر پیامدها و بازخورد منفی آن،‌ مجددا ناخرسندی،‌ ناخشنودی و اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم اعلام نموده و در پایان از اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی استدعا دارد با رد این مصوبه، شرایط بررسی و اصلاح مجدد این موضوع را ایجاد نموده تا ان‌شاءالله نگرانی‌های عمیق ایجاده شده در کارگران عزیز که سنگربانان عرصه کار و خدمت‌گزاری می‌باشند نیز برطرف شود.»

این نامه به امضای علی بابایی کارنامی، محمدحسن آصفری، فرهاد بشیری، صدیف بدری، هاجر چنارانی، رجب رحمانی و علی جدی رسیده است.

کد خبر 810684
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    برای دریافت فیش حقوقی به کافی نت مراجعه نمودم گفتند کارت ملی + شماره ی موبایل موردی نیاز می باشد گفتم که من کارت ملی هوشمند + شماره تلفن منزل داریم گفتند که نمی شود گفتم که من پست الکترونیک و gmail دارم . گفتند باید موبایل داشته باشید خوب موبایل یک پاکت کامپیوتر کوچک است. فهمیدم که قوانین و قانون گذاری در ایران هنوز ناقص می باشند. و قوانین ناقص و کشور ناقص که هنوز از کشور های پیشرفته خیلی عقب هستیم.
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    آقای سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟ مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند. بازنشسته تامین اجتماعی
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟ بازنشسته تامین اجتماعی
  • اعتراض IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    شکایت مردم از بانک ها، به دولتی و غیر دولتی ارتباطی و ربطی ندارد چرا دیوان عدالت اداری بررسی و رسیدگی نمی کند به بهانه های مختلف متاسفانه شکایت مردم را رد می کند. از بهمن ماه سال 1400 تاکنون چرا کسی نمی تواند وام 100 میلیون بدون ضامن بگیرد. و کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ مگر پرداخت وام 100 بدون ضامن در بهمن ماه سال 1400 به تمام بانک ها و شهرها ابلاغ نشده که وقتی به بانک های مراجعه می کنیم می گویند به ما ابلاغ نشده است؟
  • اعتراض IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط مسئولین بانک ها در رسانه های شکایت و اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟ و متاسفانه در این مدت 22 ماه و 6 روز کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟ بازنشسته تامین اجتماعی
  • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ۱۸:۳۱/ با چه منطقی حقوق بازنشستگان فقط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؟ قیمت تمامی کالاها و خدمات دولت به مردم از سال گذشته تا امسال ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته و به تازگی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی نیز حدود ۴۰درصد افزایش یافته است، در چنین شرایطی و با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی‌های لجام گسیخته در کشور افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان که متأسفانه هنور هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، برچه اساس و منطقی تعیین و محاسبه شده است؟ کرایه خانه‌ای که سال گذشته ۲ میلیون تومان بوده حالا چرا به ۴ میلیون افزایش یافته است؟ چرا با روح و روان بازنشستگانی که حداقل حقوق را می‌گیرند و بعد از ۳۰ سال خدمت نمی‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند، این گونه بازی می‌شود؟ آیا مسئول و مدیری در شرایط فعلی با حقوق‌های ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه می‌تواند روزگار بگذراند؟ بازنشسته تأمین اجتماعی