به دلیل قطع راه ارتباطی 6 روستای کلاته بز، گوگدره،‌ اینچه سفلی، قزلر قلعه بالا، قزلر قلعه پایین و ترجنلی، این روستاها نیازمند تخصیص اعتبار برای برون‌رفت از این وضعیت هستند.

سيل

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی، سیل قبلی در استان خراسان شمالی سبب شد که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منطقه آمد و قول‌هایی برای تامین اعتبار داد. غلامرضا شفیق به همشهری گفت: «در سیل اخیر نیز مسیر ارتباطی 6 روستا قطع شد و برای تامین اعتبار برای بازسازی پل‌ها و هزینه خسارات وارد شده، این بار پیش‌نویس اعتبار را تقدیم وزیر کشور کردیم. در واقع مکاتباتی صورت گرفته و امیدوار هستیم اعتبار لازم اختصاص یابد. با پیگیری‌های صورت گرفته به ما اعلام کردند که پیش‌نویس اعتبار در دفتر وزیر کشور است.»

برای اینکه پل‌های 6 روستا بار دیگر مسیر تردد اهالی این روستاها را تسهیل کند، نیازمند تامین اعتبار 50 میلیارد تومانی است. به گفته مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی، پل اصلی یکی از روستاها به طور کامل از بین رفته است. مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی ادامه داد: «ولی تا زمانی که تامین اعتبار شود، مسیرهای موقتی برای تردد اهالی روستاها در نظر گرفتیم. در واقع با منابع راهداری استان لوله‌گذاری موقت صورت گرفته است.»

ایجاد حفره 7 متری

به گفته مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی، هر 6 روستایی که دچار خسارت شدند، دارای اولویت هستند. شفیق گفت: «البته در روستای گوگدره میزان خسارت بالاست و می‌شود گفت که سیل پل ارتباطی را با خود برده است. به نظر می‌رسد دوره بازگشت 60 ساله بار دیگر در حال تکرار است. به همین دلیل، باید پلی ساخته شود که جوابگوی دوره‌های 50 الی 60 ساله باشند.»

او تاکید کرد: «بنابراین، اولویت اول ما رسیدگی به وضعیت روستای گوگدره است، زیرا سیل اخیر یک عمق 7 متری را ایجاد کرده و تردد در این روستا به سختی انجام می‌شود. البته برای این روستا یک عبور موقت تعبیه شد تا فعلا از آن استفاده کنند.»

به گفته مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی، بعد از آن نوبت به روستای کلاته بز است که نسبت به گوگدره وضعیت بهتری دارد، اما وضعیت آن نسبت به 4 روستای دیگر بدتر است. زیرا دستک‌های پل روستای کلاته بز را تخریب کرده است.

شفیق اضافه کرد: «ما به وظیفه خود برای خروج 6 روستا از بحران سیلاب انجام دادیم و اکنون منتظر تخصیص اعتبار هستیم.»

بیشتر بخوانید:

جاده جنگل گلستان این هفته بازگشایی می‌شود | قطع راه ارتباطی 6 روستا در خراسان شمالی

کد خبر 810453
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha