جنبش حماس در بیانیه‌ای از موضع شجاعانه بلژیک و اسپانیا در قبال جنگ علیه غزه و مسئله فلسطین تمجید کرد.

حماس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از از فلسطین الیوم، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: حماس مواضع روشن و شجاعانه «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک که بر رد تخریب غزه و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد و «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا که کشتار بی رویه انجام شده توسط رژیم اشغالگر را محکوم کرد، قدردانی می‌کنیم.

حماس در ادامه آورده است: ما از همه کشورهای جهان می‌خواهیم که از عادلانه بودن مسئله فلسطین و حق ملت ما در تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل خود با پایتختی قدس حمایت کنند و از این مواضع شجاعانه حمایت کرده و آن را در برابر رژیم صهیونیستی تشدید کنند.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: از همه می خواهیم که این مواضع را برای متوقف کردن تجاوزات و جنگ نسل کشی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ما به راه انداخته است، تشدید کنند و سران این رژیم را به خاطر جنایاتشان علیه کودکان و غیرنظامیان بی‌دفاع بازخواست کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز جمعه گفت که مادرید آماده به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین است، حتی اگر این اقدام مخالف نظر اتحادیه اروپا باشد.

سانچز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در گذرگاه مرزی رفح در مصر, به رسانه‌ها تصریح کرد: فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی بویژه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن, کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

وی افزود که در حالت ایده آل، به رسمیت شناختن فلسطین یکباره و با مشارکت حداقل چندین کشور عضو اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.

نخست‌وزیر اسپانیا که به تازگی انتخاب شده است و پیش از این قول داده بود که به رسمیت شناختن کشور فلسطین را در اولویت قرار دهد, ادامه داد: «اما اگر اینطور نباشد، قطعاً اسپانیا تصمیمات خود را خواهد گرفت».

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک نیز در مصر به سانچز پیوست.

او در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که اولویت اول آزادی اسرا و کمک به کاهش بحران انسانی در نوار غزه است.

دی کرو گفت: پس از این امر، باید دور میز بنشینیم و درباره موضوع (به رسمیت شناختن فلسطین) بحث کنیم.

پس از این اظهارات, وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه سفیران اسپانیا و بلژیک را احضار و ادعا کرد که سخنان نخست وزیران اسپانیا و بلژیک "حمایت از تروریسم" است.

در بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی آمده بود: «پس از سخنان نخست وزیران اسپانیا و بلژیک در رفح، الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل دستور داد تا سفرای هر دو کشور را برای گفت و گوی جدی احضار کنند».

در این بیانیه افزوده بود: ما اظهارات نادرست سران دولت‌های اسپانیا و بلژیک را که از تروریسم حمایت می‌کنند، محکوم می‌کنیم.

کد خبر 810437
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    دو کشور اروپایی انجام وظیفه کردند ولاغیر. اینقدر خباثت دیدیم از غرب که کار خوب میکنن متعجب می شویم