تا بگی «ف» میگم فرحزاد. این اصطلاح یا به قولی ضرب‌المثل از گذشته‌ها تکه کلام مردمی بوده که از فرحزاد به‌عنوان محلی برای گردش و تفریح استفاده می‌کردند. آن دوران فرحزاد مملو از باغ بود و آب و هوای مطبوعی داشت و این روزها نیز بیشتر باغ‌ها رستوران شده‌اند.

فرحزاد

همشهری-مریم باقرپور: اگر روزگاری از فرحزاد و باغ‌هایش و مسیر رسیدن به جاده امامزاده داوود نام برده می‌شد، این روزها رستوران‌های این محدوده از پایتخت، معروفش کرده‌اند. رستوران‌هایی که از بزرگراه یادگار امام(ره) و ابتدای ورودی خیابان فرحزاد دیده می‌شوند و تا کمی بالاتر از میدان اصلی ادامه دارند. صاحبان هر واحد صنفی هم به شیوه‌ای برای جلب مشتری فعالیت کرده‌اند، اما همگی در یک مورد اشتراک دارند و آن هم تبدیل باغ‌ها به رستوران است. به همین دلیل بیشتر آلاچیق‌ها و تخت‌های این محدوده زیر درختان قطور و گاه میوه‌دار جانمایی شده‌اند و در برخی رستوران‌ها هم آّب جاری است. این آب از قنات معروف فرحزاد تأمین می‌شود.

مناسب سلیقه‌ها

در محدوده فرحزاد حدود۲۰باغ‌رستوران وجود دارد که ‌گاه تفاوت‌های هم با هم دارند؛ به‌عنوان مثال رستورانی شما را به دهه ۵۰ و۶۰ می‌برد. روزگاری که باغ مادربزرگ‌ها پر از گلدان‌های شمعدانی بود و ماهی‌های قرمز در حوض فیروزه‌ای حیاط دعوا می‌کردند و در مکانی دیگر با تلفیقی از فضای جنگلی با اتاقک‌های چوبی مواجه می‌شوید. برخی رستوران‌ها هم مکان‌هایی را برای تولدها و جشن‌ها آماده کرده‌اند؛ به همین دلیل رنگ و لعاب متفاوتی دارند. نکته مهم برای رفتن به این رستوران‌ها ساعت آن است. به‌دلیل ورودی تنگ و باریک فرحزاد باید توجه داشت که اگر در روزهای تعطیل و به‌ویژه شب‌ها به این مکان مراجعه می‌کنید، ماندن در ترافیک برایتان دور از انتظار نباشد.

_ نشانی: بلوار یادگار امام، خیابان فرحزادی

_ ساعت فعالیت: ۱۰تا ۲۳

_ وضعیت قیمت: متوسط رو به بالا و گران

_ جای پارک: محدود

_ جای نشستن: دارد

_ تنوع منو: انواع غذاهای سنتی و فرنگی، فست‌فود

_ مالیات بر ارزش افزوده: دارد

_ حق سرویس: برخی رستوران‌ها دارند

_ بیرون بر: دارد

کد خبر 810280
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسنی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    کیه که رستوران های فرحزادو نشناسه