مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نهایی شدن قراردادهای این سازمان با پیمانکاران تا یک ماه و نیم آینده و آغاز فعالیت ۴۰۰ دستگاه ماشین تخصصی رفت‌وروب خبر داد.

ماشین زباله

به گزارش همشهری آنلاین؛ رضا محمدی با بیان اینکه تاکنون در ۱۸منطقه مناقصه‌های مدیریت پسماند برگزار شده است، گفت: «در مدیریت قبلی اعلام شد شهر گران اداره می‌شود و با این بهانه، قراردادهای خدمات شهری را تقلیل دادند به طوری که پیمانکارها یک به یک قراردادهایشان را فسخ کردند و کار عملا رها شده بود. مدیریت شهری قبل اداره خدمات شهری را به قبل از دهه۸۰ باز گردانده بود اما در مدت حاضر ۱۲۶قرارداد برای مدیریت شهر در این زمینه داریم.»

او افزود: همین امروز قرارداد ۴۰۰دستگاه مکانیزه موجود است و شهر را ماشین‌های تخصصی و کارگران متعهد تمیز می‌کنند.

محمدی به قول ۶ ماهه خود در خصوص تغییرات ساختاری در حوزه پسماند نیز اشاره کرد و افزود: در زیرساخت‌های حوزه رفت و روب بر اساس وعده ۶ ماهه، تا امروز از ۲۲ منطقه در ۱۸ منطقه مناقصه برگزار و پیمانکاران انتخاب شدند که به دنبال این اقدامات، قراردادها از ۱۵۶ به ۱۴ فقره خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اعلام اینکه در مناقصات قراردادهای جدید ۱۸ پیمانکار برنده شده‌اند و وضعیت چهار منطقه نیز به زودی مشخص می‌شود، گفت: با وجود اینکه هنوز قرارداد نبسته‌ایم ۴۰۰ دستگاه مکانیزه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بر اساس اصلاح ساختاری خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه ماشین‌آلات تخصصی و کارگر متعهد و امیدوار به کار، شهر را پاکیزه می‌کنند، اظهار کرد: پیش از این ماشین تخصصی که مخازن را بشوید، وجود نداشت و نیروی انسانی حقوق کافی دریافت نمی‌کرد.‌ امروز میزان حقوق کارگران افزایش یافته است.

محمدی اعلام کرد: حداکثر تا یک ماه و نیم آینده قراردادها نهایی و قول ۶ ماهه ما عملیاتی می‌شود و ماشین آلات خدمات رسانی را آغاز خواهند کرد.

وی به مشکلات حوزه پسماند در کوهک اشاره کرد و افزود: در گذشته قرارداد ام‌.آر.اف منعقد شده بود که نقصی در آن وجود داشت و بخشی با پیمانکار سپرده شده بود و بخشی دیگر خیر. لذا با توجه به اینکه این قرارداد جامع و کامل نبود، پیمانکار نمی‌تواند وضعیت را مدیریت کند؛ هرچند وضعیت اصلاح شده و زباله‌ها در محل به موقع جمع‌آوری می‌شود تا ساماندهی یکپارچه عملیاتی شود.

کد خبر 809802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha