سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
۰ نفر

دادستان مرکز استان اردبیل از دستگیری عوامل پرداخت وام غیرقانونی ۵۰ میلیارد تومانی در یک بانک‌ خبر داد.

دستگیری - کارمند

به گزارش همشهری آنلاین، جلال آفاقی دادستان مرکز استان اردبیل اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی خارج از ضوابط پولی و بانکی و تضییع حقوق بیت المال، رسیدگی به موضوع در راستای قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد حسب دستور قضایی، در دستور کار معاونت حقوق عامه دادستانی قرار گرفت و فوراً اقدامات لازم جهت بررسی تخصصی موضوع به پلیس امنیت اقتصادی استان صادر گردید.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: شروع تحقیقات اولیه همراه با استعلام‌های ضروری و بررسی گردش مالی و حساب‌های بانکی انجام شد.

وی افزود: مرتکبین که از مدیران و کارکنان ارشد یکی از بانک‌های استان بوده بدون رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مصوبات لازم الاجرای هیات وزیران، به متقاضی فاقد اهلیت و بدحساب بانکی، دارای بدهی معوق بانکی کلان و با چک‌های برگشتی فروان، مبادرت به پرداخت تسهیلات بانکی هنگفت برای طرح واقع در خارج از استان کرده بودند.

آفاقی بیان کرد: متهمان در ادامه، با وجود عدم پرداخت اقساط بانکی در طول چندین سال گذشته، اقدامی برای وصول از محل وثایق و تضامین بانکی نکرده و موجبات تضییع مسلم حقوق بیت‌المال و اخلال در نظام پولی و بانکی کشور به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد ریال را فراهم ساخته‌اند که با تکمیل تحقیقات کلیه متهمین تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: صیانت از حقوق عامه و برخورد با ترک فعل مدیران و مجریان امر با قاطعیت ادامه دارد.

کد خبر 809549
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    3 1
    آفرین اسامیشون هم اعلام کنید همین ها هستند که وام ها را بین خودشان تقسیم می کنند و به مردم نمی دهند
  • حسنی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    3 0
    همه بانک‌ها همین او هستند بیش از یکسال است سپرده گذاشتم بانک سپه وام بنده رانمیدهد اکثر بانکها فاسدند ...
  • اصی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.! فقط برای مردم بی بضاعت دقیق و ریالی حساب میکنند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    بیش از ده سال است عضو صندوق ذخیره برای مسکن شده‌ام در یکی از صندوقهای بازنشستگی، وقتی مبلغ وام ارزش واقعی را ندارد با من تماس گرفتند که بیا بگیر، بعد از آن مبلغ وام زیاد شد تماس گرفتم گفتند یک سال باید صبر کنی! مخلص کلام،ریشه‌ی فساد محکمتر از این حرفهاست و باعث و بانی و عوامل انشالله خیر نمی‌بینند.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    ۵۵ سال از عمرم گذاشت آرزو بدل موندم ی وام از بانگ بگیرم ولی هیچ وقت نشد هر وقت به هر بانگی مراجعه کردم یا گفتن بوجه نداریم یا گفتن حساب شما وام بهش تعلق نمیگیر با اینکه تو ی شرائط قرار گرفتم رفتم بارها پول نزول کردم با سود خیلی زیاد پس دادم پار سال دویست ملیون گرفتم ۱۵ ماه باید ماهی ۲۳۵۰۰ باید پس بدم حدود ۴۰۰ملیون با سودش باید پس بدم