تعطیلی مدارس در شهرستان های گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد در حالی است که مدیریت بحران استان هیچ اعلام رسمی و مصوبه ای دراین زمینه نداشت.

باران

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیچ تصمیمی درباره تعطیلی مدارس اتخاذ نشد، گفت: تعطیلی مدارس در برخی از شهرستانهای گرمسیری بر اساس نظر رئیس آموزش و پرورش و مدیر مدرسه بوده است.

تعطیلی مدارس در شهرستان های گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد در حالی است که مدیریت بحران استان هیچ اعلام رسمی و مصوبه ای دراین زمینه نداشت و از صبح امروز با چندبار تماس و گفت وگوی خبرنگار ایرنا با این مجموعه و اداره کل آموزش و پرورش و همچنین فرمانداری ها برای احتمال تعطیلی مدارس اما انها پاسخ روشنی ندادند.

هم اینک با تعطیلی مدارس در مناطق گرمسیری ، فرمانداران و مدیریت بحران استان می گویند که این تصمیم مدیران مدارس بود و ما اختیار و تشخیص در خصوص تعطیلی مدارس را به آنها دادیم.

علیرضا نیک روز اظهار داشت: در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی استان و با اعلام فرماندار لنده و بهمئی و معاون فرمانداری گچساران مدارس نوبت عصر بهمئی و عصر این شهرستانها جهت اقدامات پیشگیرانه تعطیل شده اند که آنها مدعی هستند که این تصمیم با هماهنگی مدیران مارس بود.

وی بیان کرد: نیاز است مدارس و کلاسهای درس در معرض خطر آبراهه و دره های فصلی در صورت تهدید تعطیل شوند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر ۱۵۰ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.

نیکروز تصریح کرد: این سامانه بارشی تاکنون بارندگی های خوبی در سطح استان به دنبال داشته و هیچ خبری درباره اعلام خسارت و رانش زمین گزارش نشد.

وی بر آمادگی کامل همه نهادها تاکید کرد و گفت: از امروز صبح تا پایان روز سه شنبه همه مدیران در شهرستانها به حالت آماده باش باشند.

نیکروز تصریح کرد: نیاز است شهروندان در این بازده زمانی از تردد غیر مجاز در محورهای مواصلاتی و رفتن به کوهستان و تفرجگاه ها جدا خود داری کنند.

وی اظهار کرد: نهادهای خدمات رسان از جمله امور عشایر، جهاد کشاورزی راهداری، شرکت برق، هلال احمر، شهرداری ها و اورژانس برای خدمات رسانی بهتر در ادارات خود به حالت اماده باشد درآمدند.

نیکروز اضافه کرد: امروز همه مرخصی مدیران برای خدمات رسانی بهتر با توجه به صدور هشدار قرمز لغو شد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر لنده با ۳۲.۲ میلیمتر شاهد بیشترین بارندگی در سامانه اخیر تا ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در استان بوده است.

ولی بهره مند افزود: این سامانه در لیکک ۲۷،دهدشت ۱۶.۲و امامزاده جعفر ۱۲.۶ میلیمتر باراندگی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین میزان بارندگی سامانه ذکر شده تا ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه امروز در دوگنبدان ۹.۲،یاسوج ۶.۵،سی سخت ۶.۵ و مارگون ۳.۱ میلیمتر گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در لیکک ۶۳.۷ لنده ۵۲.۸،دهدشت ۳۸.۲،امامزاده جعفر ۳۰،دوگنبدان ۳۲.۴،یاسوج ۳۲.۴،سی سخت ۴۵.۹ و مارگون ۲۰ میلیمتر باران باریده است.

وی تاکید کرد: هوای کهگیلویه و بویراحمد فردا سه شنبه سی ام آبان ماه صاف تا قسمتی ابری،صبحگاهی در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

بهره مند کاهش دمای هوا در برخی نقاط را از دیگر پدیده های شبانه روز آینده ذکر کرد و افزود: کمینه دمای هوای فردا در یاسوج ۳،سی سخت ۲، دوگنبدان ۱۱، دهدشت ۹، امامزاده جعفر ۱۱، مارگون ۲، لنده ۱۱و لیکک نیز ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: این در حالی است حداقل دمای بامداد امروز در یاسوج ۹.۴، سی سخت ۷.۶، دوگنبدان ۱۶.۶، دهدشت۱۵، امامزاده جعفر ۱۶.۸، مارگون هفت، لنده ۱۵.۳ و لیکک ۱۵.۶ نیز درجه سانتیگراد گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷ ، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ میلیمتر است.

کد خبر 809062
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha