مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران درباره باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این پروژه تا پایان سال جاری به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی می‌رسد.

باغ راه

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی هدایت در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در تشریح جزئیات این پروژه در جمع خبرنگاران، گفت: باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگترین پروژه بازآفرینی است که در شهر تهران در حال اجراست. این پروژه به طول ۹.۵ کیلومتر و عرض ۳۰ تا ۳۵ متر در مناطق ۱۷ و ۱۸ در حال اجراست.

وی افزود: این پروژه کلان ساختاری را در شهر تهران تعریف می‌کند که در حقیقت مسیر گردشگری و محدوده گردشگری را شامل شن چاله‌های منطقه ۱۸ و محدوده رودخانه کن را به یکدیگر متصل می‌کند.

تصمیم تازه برای راه آهن تهران تبریز

* مسیر راه آهن تهران تبریز در منطقه ۱۷ و ۱۸ فاصله‌ای جدا کننده را ایجاد کرده بود و این محدوده حدود ۱۰ تا ۱۵ سال بود که رها شده بود، اما در پروژه‌ای که تعریف شده فضاهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده و در طول ۹.۵ کیلومتر مسیر پروژه پهنه‌های مختلفی را خواهیم داشت به شکلی که در منطقه ۱۸ بیشتر فضاها به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده می‌شود و در منطقه ۱۷ و محدوده امامزده حسن نیز فضاهای رویدادی و مذهبی تعریف خواهد شد. در حقیقت چتر فضاهای خدماتی در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ شامل فضاهای ورزشی، فضای سبز، آموزشی و درمانی در این پروژه تعریف شده است.

* این پروژه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی روبروست، در حال حاضر پنج پیمانکار در پروژه فعال هستند و خوشبختانه با تأمین سرانه‌های خدماتی این پروژه در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۹ به یک فرصت تبدیل خواهد شد. بخش زیادی از این پروژه در سال جاری به بهره برداری می رسد و پیشتر نیز یک کیلومتر از آن در محدوده امامزاده حسن منطقه ۱۷ تکمیل شده بود.

* ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای این پروژه پیش بینی شده و ۶.۵ کیلومتر آن در سال جاری به بهره برداری می‌رسد. یک پل ۲۰۰ متری نیز در همین پروژه در حال اجراست که اتصال مناطق ۱۷ و ۱۸ را محقق می‌کند. ضمن اینکه تا پایان سال جاری پیشرفت فیزیکی پروژه به ۸۰ درصد می‌رسد و تا خرداد ماه سال آینده نیز پروژه تکمیل و قابلیت بهره برداری پیدا می‌کند.

*کل پروژه حدود ۴۷ هکتار مساحت دارد، ۴۷ هزار متر مربع بنا نیز برای بهره گیری در توسعه سرانه‌های خدماتی در پروژه احداث می‌شود. پروژه‌ای که در عملکرد ایمنی شهر تهران و همچنین کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر تهران کمک موثری خواهد بود.

کد خبر 809003
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha