مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
۱ نفر

هدف از دادن مشق شب به دانش‌آموزان، تمرین آموخته‌های او و تثبیت مطالب تدریس شده در کلاس است، اما بسیاری از دانش‌آموزان مشق شب را تکالیفی شاق و خسته کننده می‌دانند.

مدرسه

همشهری آنلاین - میلاد محمدی نوری: معلمان و والدین می‌توانند با راهکارهای زیر انجام تکالیف و مشق شب را برای بچه‌ها شیرین و جذاب کنند:

تدارک یک مسابقه

هیچ‌چیز مانند یک رقابت کوچک در دانش‌آموز انگیزه ایجاد نمی‌کند که تکالیف مدرسه اش را به خوبی انجام دهد.. اگر او خواهر و برادر دارد، بر سر این که چه کسی می‌تواند تکالیف خود را با صحیح‌ترین پاسخ‌ها یا در سریع‌ترین زمان انجام دهد، مسابقه بگذارید. اگرسریع‌ترین زمان انجام کار ملاک برنده شدن است، اطمینان حاصل کنید که کیفیت حفظ می‌شود. اگر دانش‌آموز دیگری وجود ندارد، از کودک بخواهید با خودش رقابت کند و نسبت به شب‌های قبل تکالیف خود را سریع‌تر و بادقت‌تر انجام دهد. والدین هم می‌توانند با کودک رقابت کنند. از هر برگه‌ای که نیاز به تکمیل دارد یک فتوکپی تهیه کنید ببینید چه کسی می‌تواند به سوالات بیشتری پاسخ دهد. کودکان عاشق شکست دادن والدین خود در هر مسابقه‌ای هستند..
مشوق‌های جذاب

اگر دانش‌آموز می‌داند که پس از اتمام تکالیف می‌تواند یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کند، از یک بازی ویدیویی لذت ببرد یا یک بستنی بخورد، بنابراین در انجام تکالیفش تاخیر نمی‌کند.
فضای کاری دلپذیر

اتاق دانش‌آموز را به یک فضای کاری خوب تبدیل کنید. آنها می‌توانند پوسترهای دلخواه خود را آویزان کنند یا تزئینات مورد دلخواه خود را در اتاقشان به‌کار ببرند. در تهیه نوشت افزار و تزئین اتاق دانش‌آموز سلیقه او را در نظر بگیرید.
ایجاد آرامش با موسیقی

موسیقی ذهن را تحریک می‌کند. درحالی‌که دانش‌آموز در حال انجام تکالیف است، موسیقی ملایم پخش کنید. به کودک اجازه دهید موسیقی را انتخاب کند. بهترین نوع موسیقی آهنگ بدون متن است، البته تا زمانی که حواس او را پرت نکند. دانش‌آموز دوست دارد تکالیفش را در فضایی دلچسب‌تر از مدرسه انجام دهد و پخش موسیقی در هنگام انجام تکالیف بهترین روش برای ایجاد محیطی متفاوت است.
توجه به روحیات فردی دانش‌آموز

روش‌های بالا تنها راه‌های ایجاد جذابیت برای تکالیف دانش‌آموز نیست و والدین می‌توانند متناسب با روحیات دانش‌آموز برنامه‌های متفاوت و متنوعی را طراحی کنند تا نوشتن مشق شب و انجام تکالیف مدرسه به فعالیتی سرگرم کننده و لذت‌بخش تبدیل شود. در طراحی این برنامه‌ها خلاقیت داشته باشید و در فواصل مختلف روش‌های تشویقی خود را تغییر دهید تا برای دانش‌آموز یکنواخت و کسل کننده نشوند و تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.


کد خبر 808439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha