صبح امروز طی یک مراسم رسمی، پایان حفاری مکانیزه تونل مترو اسلامشهر به اتمام رسید.

مترو اسلامشهر

به گزارش همشهری آنلاین، در آستانه میلاد باسعادت حضرت زینب (س) صبح امروز با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و معاونین استاندار، سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، فرماندار و ائمه جمعه شهرستان اسلامشهر، فرمانداران و شهرداران استان تهران، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان اسلامشهر، شهردار و اعضای شورای شهر اسلامشهر و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، طی مراسمی پایان حفاری مکانیزه تونل مترو اسلامشهر توسط فرزند شهید مدافع حرم شهید محمودرضا بیضایی به اتمام رسید.

گفتنی است مترو اسلامشهر به طول ۱۰/۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان در امتداد خط ۳ مترو تهران آغاز و تا ایستگاه میدان نماز ادامه دارد. دستگاه تی بی ام که به ایستگاه میدان نماز رسیده است، در انتظار روشن شدن تکلیف ایستگاه میدان قائم است که در امتداد بزرگراه آیت اله سعیدی قرار دارد. احداث این ایستگاه در این میدان که از معابر اصلی و مهم و پر تردد اسلامشهر است، هنوز نهایی و قطعی نشده است. شورای اسلامی اسلامشهر در تلاش است تا ایستگاه قائم هم به شکل رسمی در پروژه تهران- اسلامشهر قرار بگیرد. برای این منظور باید منابع مالی و بودجه مورد نیاز آن پیش بینی و تامین شود.

گفتنی است با تکمیل مترو اسلامشهر این مسیر به ایستگاه آزادگان در خط ۳ مترو تهران متصل می شود و امکان تردد از این شهرستان به تهران از طریق مترو فراهم می شود. پیش بینی می شود با تامین به موقع منابع مالی، مسافر گیری از ایستگاه آزادگان تا میدان نماز در سال ۱۴۰۴ فراهم شود و سایر ایستگاه های باقی مانده نیز به مرور تکمیل و افتتاح شوند.

میزان پیشرفت ساختمانی ایستگاه میدان نماز تا کنون به ۵۰ درصد رسیده است.

کد خبر 808367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    14 4
    این اصلا فکر خوبی برای اسلامشهر نیست که دستگاه رو تو میدان نماز بیرون بکشند و یه فاجعه ترافیکی تو آینده اسلامشهر رو تهدید میکنه،چون شهرستانهای دیگری مثل بهارستان و گلستان و رباط کریم به اسلامشهر وصل هستند و خیلی از ساکنان محترم این شهرستانها هم تو آینده که مترو اسلامشهر راه بیفته از این مسیر مترو بیشتر تردد می‌کنند و وقتی بخان خودشان رو به ایستگاه میدان نماز برسانند مجبورند که با هر وسیله نقلیه‌ای از وسط شهر اسلامشهر تردد کنند که خود اینکار باعث ترافیک شدیدی در سطح شهر اسلامشهر میشه ولی اگر ایستگاه میدان قائم که قبل از اسلامشهر هستش و جای خلوت تری قرار داره اونجا سوار مترو بشن میزان ترافیک هم تو آینده برای اسلامشهر به مراتب کمتر هستش،خواهشا کارشناسی بیشتری انجام بشه،ممنوم
  • مهدی نادری IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    10 1
    بایدمترو روتارباط کریم وصل کنن توهمه آن شهرستانهای بهارستان ،رباط‌کریم، الارد، شهرک خانه،پادگان لشکر۳۳ و۲۳ وهمه اطراف راحت بتوانند خدمات دهی مترواستفاده کنند
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    6 1
    سلام لطفا مترو تهران رو یک ساعت دیر تر تعطیل کنید
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    8 1
    مترو باید تا رباط کریم ادامه داشته باشه وگر نه فایده نداره
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 2
    ایستگاه متروی چهاردانگه که هنوز خیلی کار داره!
  • غلامرضا آقایی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 7
    سلام اگر بهارستان مترو نیاد ترافیک از این هم بدتر میشه