رئیس جمهور گفت: سخن در خصوص مسئله آب این است که آب باید مدیریت شود و به صورت عادلانه توزیع شود، حتما باید در صنعت از پساب به جای آب استفاده شود. مدیریت آب اقتضا می‌کند که محوری‌ترین نکته آن اجرای عدالت باشد.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ابتدا باید از حضور و وفاداری مردم استان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد، تشکر کرد.

وی با اشاره به سفر دوم خود به استان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در برنامه خود این بود که در این سفر از چند شهر به ویژه شهرستان لردگان، بازدید کنم اما به دلایلی این بازدیدها به تعویق افتاد که ان‌شاالله به طور خاص و حتما به این شهرها سفر خواهم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نسبت به معیشت و سفره مردم همواره دغدغه داریم و اساسا موضوع اصلی دولت نیز همین موضوع است، مطرح کرد: دولت توانسته مواردی که باعث تورم می‌شود را کنترل کند، اولین این موارد رشد نقدینگی است، دولت موفق شده که رشد نقدینگی را کنترل کند که اکنون به 26.5 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مورد دوم مبحث کسری بودجه است، عنوان کرد: دولت توانسته این مسئله را نیز کنترل کند، برای مثال در ابتدای دولت سیزدهم دولت به کسری 480 هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه بود که با تولید و درآمد این کسری بودجه جبران شد.

رئیسی با بیان اینکه در سال دوم فعالیت دولت، تلاش شد تغایری میان منابع و مصارف وجود نداشته باشد، گفت: خوشبختانه در سال دوم نیز کسری بودجه آنچنانی اتفاق نیفتاد، در سال جاری نیز تلاش بر همین است که سال را بدون کسری بودجه به پایان ببریم.

وی با اشاره به اینکه سومین مورد، مسئله کنترل اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی است، عنوان کرد: از ابتدای سال وضعیت چند موسسه و بانک در این خصوص مشخص شده است تا انضباط مالی در اضافه برداشت از بانک مرکزی صورت گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهار تورم را باید در رشد تولید دنبال کرد، گفت: اقتصاد کشور دو پایه مهار تورم و رشد تولید دارد که باید هر دو این‌ها اتفاق بیفتد. طبق آخرین آمارها از سوی بانک مرکزی، وضعیت رشد تولید در حوزه‌های مختلف، متفاوت با سال‌های قبل است، که تلاش می‌شود این وضعیت رشد اقتصادی به ثبات برسد.

رئیسی با اشاره به مسئله کالابرگ، اظهار کرد: لازم است در این خصوص اقداماتی برای قیمت کالاهای سفره مردم صورت گیرد تا این کالاها با نوسان قیمت ارز، دچار نوسان قیمت و افزایش قیمت نشود.

وی با اشاره به افتتاح بیش از 4 هزار واحد مسکونی در این سفر در استان، بیان کرد: در مراکز استان‌ها برای واگذاری زمین مشکلاتی وجود دارد اما در شهرهای دیگر این مشکلات نیست، امروز 200 هکتار زمین در این استان واگذار شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمار بیکاری در این استان آمار بالایی بود، خاطرنشان کرد: اکنون آمار بیکاری در این استان روند کاهشی به خود گرفته است که یکی از دلایل آن، احیای واحدهای تولیدی و فعال‌سازی برخی بخش‌ها است.

وی در خصوص مسئله آب در استان و کشور، بیان کرد: سخن در خصوص مسئله آب این است که آب باید مدیریت شود و به صورت عادلانه توزیع شود، حتما باید در صنعت از پساب به جای آب استفاده شود. مدیریت آب اقتضا می‌کند که محوری‌ترین نکته آن اجرای عدالت باشد، اما اینکه عدالت چیست را کارشناسان مربوطه باید بررسی کنند.

همچنین سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با جمعی از حلقه‌های میانی و فعالان سیاسی و فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری پس از استماع دیدگاه‌های نمایندگان اقشار مختلف، در خصوص نظارت بر دولت گفت: علاوه بر نظارت‌های عام و خاصی که وجود دارد بنده مدام با بخش‌های مختلف در ارتباط هستم و نقطه‌نظرات نخبگان را می‌شنوم و عمل می‌کنم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه متاسفانه دستاوردهای بزرگ دولت به درستی تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: اشکال و کوتاهی در کار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دولت وجود دارد که باید جبران شود.

وی در خصوص جذب نیروهای حزب‌الهی، کارآمد و جوان توضیح داد: این مهم از ابتدا برنامه دولت بوده و هست و حلقه‌های میانی باید افراد شایسته را معرفی کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه مبنای ما در انتصابات شایسته‌سالاری و کارآمدی است، افزود: اگر در دولت ما فردی منصوب شده که بعدها ناکارآمدی او محرز شده بدون فوت وقت جابجا شده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تفاوت ما با دولت‌های دیگر در همین است، در هر سطحی ضرورت تغییر اثبات شود با اراده تصمیم می‌گیریم و اقدام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم و هیچکس برای ما محترم‌تر از نظام و رضایت مردم نیست.

وی با اشاره به راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران در تمام سطوح تشریح کرد: آنچه که به مردم وعده دادم عمل شد و نیروهای محرمانه ما فعال هستند و بازرسی‌های نهان و آشکار در حال انجام است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعکاس غلط طرح مولدسازی در رسانه‌ها اظهار کرد: مولدسازی قانون نیست بلکه روش اجرای قانونی است که همواره وجود داشته و دولت سیزدهم برای اجرای قانونی روی زمین مانده سازوکار تعریف کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به گستردگی همه کشور کار جهادی انجام می‌شود، گفت: برنامه بنده احیای جهاد سازندگی بود اما مشاهده کردم که هرچند جهاد با کشاورزی ادغام شد اما به حمدالله روحیه جهادی باقی مانده و لذا با تشکیل شورای عالی جهاد در سه بخش هدایت، حمایت و نظارت گروه‌های جهادی را همراهی می‌کنیم.

وی در خصوص موضوع آب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ما امروز برای همین مسئله آمدیم و همچنان تا پایان تمام مشکلات در حوزه نیرو پیگیر خواهیم بود، همانطور که عدم تکرار خاموشی‌های گذشته گواه این ادعاست.

رئیسی در پایان تاکید کرد: دولت سیزدهم درگیر حواشی نخواهد شد، خیلی‌ها با پاسخگویی حاشیه‌ها وقتشان گرفته شد اما اصل برای ما باز کردن گره‌هاست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه چاله‌ها را باید چاره کرد و نباید از آن‌ها گذشت، افزود: چاره‌ها در درون کشور است و ما آن را در دست بیگانه دنبال نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائلی که برخی لاینحل دانستند حل شده و یا در حال حل شدن است و ما در کشور بن‌بست نداریم.

رئیسی منطق دولت سیزدهم را نه در شعار بلکه در عمل «ما می‌توانیم» عنوان کرد و افزود: با قدرت موانع را برطرف خواهیم کرد و با لطف الهی و همراهی مردم گره‌ها باز خواهد شد.

کد خبر 808021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    10 10
    رئیس محترم جمهور آیت الله رییسی لطف کنید یارانه هنگفت بنزین به فقرا و افرادی که نمی توانند از این نعمت خدا دادی استفاده کند بدهید
    • نازنین RO ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 1
      من عاشق چهره دغدغه‌مند جناب رئیسی هستم
  • حسینی RO ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    27 3
    بهتر نیست به جای جذب نیروی حزب الهی جدید، نیروهای حرب الهی قدیم را درست بازرسی و مدیریت کنید تا بودجه مملکت هدر نرود.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    34 3
    شمام تلویحا دارید میگید این کشور مال حزب اللهی هاست!!! کشور ایران متعلق به همه مردم ایرانه.هیچکس نباید این اصل رو فراموش کنه.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    4 24
    جناب رییس‌جمهور تنها گزینه ای که معاندان نظام و رسانه‌های معاند و مروج خشونت برای نارضایتی مردم مانور می دهند مشکلات اقتصادی ست لطفاً در این مورد هم سرخورده شون کنید که مخالفان نظام احمقتر از آنند که فکرشو بکنید
  • نعمت IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    20 1
    تمامی دولتها ادعا داشتند که نیروهای حزب الهی و کار آمد سر کار هستند . جناب رئیسی سخن تازه ای بفرمایید.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    27 1
    با‌وجود‌گوشت‌۵۰۰هزاری ومرغ‌۹۰هزاری وخیلی‌چیزهای‌دیگه‌که‌برای‌مردم‌آرزو شده ومسکن‌متری ۶۰میلیونی‌درمنطقه۱۸تهران کاری‌شده!
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    13 4
    ... .... ... بفرمائید چرا رایانه ما را قطع کردید؟ رایانه ما کالا برک بود با این حقوق‌های کم و کرایه خونهای زیاد چکار کنیم؟ این برج رایانه ما را واریز نکردند.
  • US ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    1 7
    همین قدر می دانم حرف حساب خریدار ندارید
  • US ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    دم نیروهای محرمانه‌ ی فعال گرم منتهی زورشون به اختلاسگران نمیرسه
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب رئیسی سلام : اگردرتوان جنابعالی هست ومیتونیدبخاطر کم شدن مشکلات مردم چندمیلیون افغانستانیهای غیرقانونی رابه کشورشان برگردانید.