احمدحسین فلاحتی به همشهری آنلاین گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اولین جلسه بعدی خود طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را تصویب خواهد کرد.

احمدحسین فلاحتی

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: شفاف نبودن نحوه مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان، پرداخت حقوق‌های نامتعارف به اعضای هیات مدیره و هیات امنای صندوق، زیان‌دهی شرکت‌های تابعه و نحوه هزینه‌کرد سرمایه فرهنگیان از جمله محورهای مدنظر مجلس یازدهم برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌اند که از ابتدای تابستان ۱۴۰۲ کلید خورده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان جزو مطالبات نمایندگان مجلس است، به همشهری آنلاین گفت: پس از ارجاع طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یک جلسه با اعضای هیات مدیره، رئیس هیات مدیره و مسئولان صندوق برگزار کردیم که از نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در آن حضور داشتند.

احمدحسین فلاحتی افزود: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل از شروع بررسی برنامه هفتم توسعه جلسه‌ای برگزار کردند ولی چون به حدنصاب نرسید، رای‌گیری نشد. احتمالا وقتی که کمیسیون اولین جلسه خود را در هفته‌های آینده برگزار کند، طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را به رای خواهد گذاشت.

نماینده همدان یادآور شد: در صورت تصویب طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، طرح در صحن علنی مجلس نیز به رای گذاشته خواهد شد؛ هیات تحقیق و تفحص تشکیل خواهد شد و روند بررسی را شروع خواهند کرد.

او درباره اینکه آیا تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با توجه به مشکلات اخیر آموزش و پرورش در کمبود معلمان جای خود را به تحقیق و تفحص دیگری نخواهد داد، گفت: انتقاداتی که نمایندگان پیگیر طرح نسبت به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان داشتند، سر جای خودشان باقی هستند. همان محورها بررسی و نهایی شده است و به‌طور مسلم در کمیسیون تصویب خواهد شد و به صحن خواهد رفت.

فلاحتی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی پایان دوره نمایندگی مجلس یازدهم، احتمال منتفی شدن طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد یا خیر، گفت: خیر. نمایندگان پیگیر طرح بر تحقیق و تفحص از این صندوق مصر هستند و در صورت تصویب تا پایان دوره فعالیت این مجلس که خردادماه سال آینده است، گزارش را در صحن علنی قرائت خواهند کرد.

او همچنین درباره اینکه انتقادات فرهنگیان دخلی به مقوله تحقیق و تفحص دارد یا خیر گفت: خیر. خود مجلس از چند وقت قبل پیگیر قضیه بوده است و تحقیق و تفحص را دنبال خواهد کرد.

کد خبر 807807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha