مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جریان بازدید از محله گلابدره، از اجرای اولین پروژه تجمیعی خبر داد و گفت که ایجاد ظرفیت برای مسکن سازی معوض در سیمین قلعه جز اولویت های شهرداری تهران است.

بازدید از سیمین قلعه

به گزارش همشهری آنلاین؛ سیمین قلعه در جنوب شرق دارآباد قرار دارد که بخش زیادی از ساخت و سازها در محدوده ۱۳ هکتار غیر مجاز و در اراضی با کاربری فضای سبز و ... انجام شده است. همچنین تعدادی زیادی از ساکنان با مشکل نبود سند مواجه هستند و از این رو نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده در این محدوده فریز شده است. شهرداری تهران تامین سرانه های خدماتی، ایجاد ظرفیت تولید مسکن معوض و جابه جایی ساکنین را در قالب طرح موضعی در این محدوده پیگیری می کند.

آن طور که سید مهدی هدایت عنوان کرده: «بخش زیادی از املاک این محدوده سند ندارند اما ساکنین ادعای مالکیت می کنند. از سوی دیگر بخشی از زمین‌ها هم متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. بنابراین کارگزار ثبتی شهرداری تهران در این محدوده مستقر خواهد شد تا این مشکل را مرتفع کند. چرا که شهرداری تهران مداخله جدی در سیمین قلعه خواهد داشت و به زودی شاهد اجرای پروژه تجمیعی خواهیم بود که این اقدام سبب بهبود کیفیت زندگی، ساماندهی و حل معضلات چندین ساله ساکنین خواهیم بود.»

کد خبر 807603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha