این روزها تعدادکتاب‌های خوب کم نیست.کتاب‌هایی که به قلم توانای نویسندگان داخلی نگاشته شده ومحتوای جذاب آنها،این کتاب‌ها را در زمره بهترین‌هاقرار داده است.کتاب «حاجی آخوندی» به نویسندگی عطاء‌الله مهاجرانی یکی ازاین کتاب‌هاست وعلی خانجانی،نویسنده وپژوهشگر ایرانی مطالعه آن رابه مخاطبان پیشنهاد می‌کند.

علی خانجانی

همشهری - سعیده مرادی: کتاب خوب از دیدگاه هر فرد، تعریف خاص و منحصر به فردی دارد. تعریفی که ممکن است در شرایط و زمان‌های مختلف، متفاوت باشد. اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری پیدا می‌کنید و به همان نسبت تعریف شما از کتاب خوب کامل‌تر می‌شود.

«حاج آخوندی»، کتابی به قلم عطاء‌الله مهاجرانی

علی خانجانی، نویسنده و مؤسس و مدیر پیشین مرکز پژوهش و ترویج قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی، مدرس و فعال در عرصه قصه‌گویی و قصه‌ پژوهشی، کتاب «حاج آخوندی» را در زمره کتاب‌های خوب و ارزشمند می‌داند و آن را به مخاطبان معرفی می‌کند. نویسنده در کتاب «حاج آخوندی» زندگی حاج‌شیخ محمود رضا امانی، فرزند مرحوم شیخ علی‌اصغر، در روستای مهاجران و روستاهای اطراف، معروف و مشهور به حاج‌آخوند را روایت می‌کند. حاج آخوند شخصیتی است با روحی بزرگ و معنویتی متعالی که بر اطرافیان و به‌خصوص نویسنده تأثیر فراوانی گذاشته است. نویسنده در دوران نوجوانی با شخصیت اصلی داستانش دیدارهایی داشته و در این کتاب به نقل خاطرات خود از آن دوران با محوریت او پرداخته است. این کتاب مجموعه‌ای حکایت‌گونه است که نویسنده با نثری کم و بیش شاعرانه، منش، رفتار و روحیه عارفانه و خالصانه حاج‌آخوند را بیان می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: از بالای تپه به سمت خانه سرازیر شدیم. گاه برمی‌گشتیم و چندباره به کمان رستم نگاه می‌کردیم. از شیب تپه که پایین آمدیم، دیدم حاج‌آخوند دارد از پیچ مدرسه رو به بالا می‌آید. سلام کردیم. حاج‌آخوند عمامه‌اش را توی خورجین گذاشته بود. موهایش سیاه و خرمایی و سفید و خاکستری بود. زیر باران و آفتاب برق می‌زد. پرسید: کجا بودید بچه‌ها؟ گفتیم: رفته بودیم دیدن کمان رستم!....

نام کتاب: حاج آخوند

نویسنده: عطاء‌الله مهاجرانی

ناشر: امید ایرانیان

تعداد صفحات: ۲۸۲

قیمت: ۱۷۰هزار تومان

 «حاج آخوندی»، روایتی از زندگی شیخ روستای مهاجران

کد خبر 807599
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha