در این هفته تراکتور با وجود یک برتری قابل توجه در زمینه مالکیت توپ، بازی را به استقلال باخت و در مصاف سپاهان و پرسپولیس هم تیمی برنده شد که کمتر از حریفش توپ داشت

پرسپولیس

همشهری آنلاین- در لیگ برتر فوتبال ایران مالکانه‌ترین بازی را کدام تیم انجام می‌دهد؟ پاسخ این است که دو تیم پرسپولیس و تراکتور در این زمینه برترین تیم‌ها هستند و بعد از آنها سپاهان در رتبه سوم قرار دارد. جالب اینکه در این هفته تراکتور با وجود یک برتری قابل توجه در زمینه مالکیت توپ، بازی را به استقلال باخت و در مصاف سپاهان و پرسپولیس هم تیمی برنده شد که کمتر از حریفش توپ داشت. مالکیت توپ در بازی موسوم به ال‌کلاسیکو ۵۲.۶ بر ۴۷.۴ به سود پرسپولیس ثبت شد. تعداد پاس‌ها هم ۳۹۵ بر ۳۵۳ به سود پرسپولیس بود. جالب اینکه حتی در دقت پاس هم پرسپولیس یک برتری جزئی (۷۷.۵ به ۷۷.۱) بر حریف داشت. اما نتیجه کار چه شد؟ سپاهان تقریبا یک‌ونیم برابر پرسپولیس شوت زد و دوبرابر حریف امید گل به دست آورد و در نهایت هم با یک گل پیروز شد. گل سپاهان البته روی صحنه‌ای به دست آمد که امید گل بسیار ناچیزی داشت اما به شکل استثنایی تبدیل به گل شد و تکلیف بازی بزرگ هفته را روشن کرد. مجموع امید گل دو تیم در این میدان به اندازه یک گل نبود اما سپاهان در دو سه صحنه می‌توانست گل سرنوشت‌ساز بازی را بزند. زردپوشان دراین مسابقه ۹شوت زدند که ۵شوت آنها داخل چارچوب بود و یکی از آنها تبدیل به گل شد. پرسپولیس اما ۶بار شوت زد و فقط ۲شوت داخل چارچوب داشت. امید گل سپاهان در این مسابقه ۰.۶۷ و امید گل پرسپولیس ۰.۳۱ ثبت شد. یعنی مجموع امید گل دو تیم ۰.۹۸ بود؛ دو صدم کمتر از یک گلی که اسدی به زیبایی زد و سپاهان را بعد از سال‌ها در نقش‌جهان مقابل پرسپولیس برنده کرد.

رضا اسدی با همین گل به عنوان برترین بازیکن میدان هم شناخته شد، اگرچه نمره او در این مسابقه به ۸ نرسید. اسدی از متریکا نمره ۷.۷۰ را دریافت کرد. او در طول بازی فقط همین یک ضربه را به سمت دروازه حریف زده بود، در حالی که مدافعان چپ و راست سپاهان یعنی زکی‌پور و رضاییان هر کدام ۲شوت به سمت دروازه داشتند. زکی‌پور با نمره ۷.۵۲ به همراه محمدجواد حسین‌نژاد دو بازیکن برتر سپاهان بعد از اسدی بودند. پیام نیازمند هم با نمره ۷.۴۰ نفر چهارم بود. در بین پرسپولیسی‌ها فقط دو مدافع وسط این تیم توانستند به عدد ۷ برسند و گئورگی گولسیانی با نمره ۷.۱۸ بهترین بازیکن تیم خودش شد.

کد خبر 807419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha