شاخص کل بورس تهران در مبادلات امروز ۲هزارو ۳۲۶واحد، معادل ۰.۱۱درصد رشد کرد و به ۲میلیون و ۵۵هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۴۶۰۹واحد رشد به ۷۰۵هزار و ۶۲۹واحد رسید.

بورس تهران

به گزارش همشهری، در مبادلات امروز بازارسهام، سهامداران حقیقی ۲هزارو ۹۷۸میلیارد تومان سهام خریدند اما در مقابل حجم فروش سهامداران حقیقی به ۲هزارو ۹۹۰میلیارد تومان رسید. این ارقام نشان می‌دهد تقاضا برای خرید سهام از سوی سهامداران حقیقی در مبادلات امروز ۴.۷درصد رشد کرده است.

سهامداران حقیقی امروز ۱۲میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند و با خروج این میزان نقدینگی از بازار سهام، نسبت خروج پول سهامداران حقیقی به ارزش معاملات خرد به ۰.۳درصد رسید که نشان می‌دهد شتاب خروج پول از بازارسهام بیشتر شده است.

روند احتمالی فردا

امروز همزمان با رشد شاخص بورس ارزش معاملات خرد هم با ۱۹۵میلیارد تومان افزایش به ۳هزارو ۶۳۳میلیارد تومان رسید. این نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد در دادوستدهای امروز نسبت به روز یکشنبه ۵.۷درصد افزایش یافته است.

امروز همچنین سطح تقاضا برای خرید سهام نسبت به روز یکشنبه ۴.۷درصد افزایش یافت. آنطورکه داده‌های آماری نشان می‌دهد از ابتدای هفته گذشته تاکنون ارزش معاملات خرد با یک شیب ملایم رشد کرده و به سطح ۳هزارو ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است.

همین موضوع یکی از دلایل رشد شاخص‌های بورس بوده است. به‌نظر می‌رسد بخشی از دلایل رشد ارزش معاملات، کاهش ریسک‌های بازار نسبت به چند هفته قبل بوده است. با این حال برای افزایش پرشتاب شاخص بورس، لازم است ارزش معاملات خرد دست‌کم تا ۲برابر افزایش یابد.این موضوعی است که فعلا در کوتاه‌مدت چندان در دسترس به‌نظر نمی‌رسد.

در چنین شرایطی انتظار می‌رود روند معاملات بازار سهام در روزهای آینده مطابق رویه ۱۰روز گذشته ادامه پیدا کند و شاهد نزول‌ها و رشدهای پرشتاب در بازار نباشیم.

کد خبر 807107
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha