سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور به منظور دیدار و گفتگو با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، تهران را به مقصد دمشق ترک کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور، عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بدرقه رسمی آقای احمدی نژاد حضور داشتند.

هیئتی بلندپایه از جمله آقایان متکی وزیر امور خارجه، سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی و رحیم مشائی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

دکتر محمود احمدی نژاد بعد از ظهر سه شنبه پیش از ترک تهران در کنفرانسی خبری در فرودگاه مهرآباد هدف از سفر یک روزه خود به سوریه را بررسی تحولات جدید در منطقه و جهان بیان کرد.

وی گفت: این سفر در پاسخ به سفر اخیر بشار اسد رییس جمهوری سوریه انجام می شود و البته تحولاتی که در منطقه و جهان اتفاق افتاده نیازمند رایزنی ها و مشورت های جدید است تا با هماهنگی بتوان کارها را در منطقه به نفع مردم این منطقه جلو برد.

وی از برنامه های این سفر یک روزه را گفتگو با بشار اسد رییس جمهوری سوریه در زمینه برنامه ها و ابعاد همکاری های دو جانبه پروژه های متعدد و متنوع صنعتی، اقتصادی و فنی که در دستور کار دو کشور قرار دارد و همچنین مسایل منطقه ای و بین المللی بیان کرد.

رییس جمهوری تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه روابطی راهبردی است و دو کشور همکاریهای بسیار گسترده و متنوعی با یکدیگر دارند.

کد خبر 80677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز