عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: سعید معروف سرمایه خاص والیبال ایران است و همیشه هم از او تمجید کرده‌ام.

سعید معروف

به گزارش همشهری آنلاین، عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال اعتقاد دارد سعید معروف قطعا در آینده نزدیک سرمربی موفقی خواهد شد و حتی می‌تواند یک سرمربی بزرگ در والیبال دنیا شود.

نزدیک به دو ماه از استعفای بهروز عطایی گذشته، ولی هنوز جانشین او در تیم ملی والیبال ایران مشخص نشده است. هرچند ابتدا نام‌های جذاب و بزرگی از جمله لوران تیلیه، جانلورنزو بلنجینی، استفان آنتیگا، مارسلو مندز، آندره آ آناستازی، ویتال هینن، فیلیپ بلین، ولادیمیر آلکنو، خاویر وبر و روبرتو پیاتزا برای حضور روی نیمکت ایران مطرح شدند، ولی در حال حاضر سعید معروف کاپیتان سابق تیم ملی جدی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی محسوب می‌شود. این در حالی است که معروف ۳۸ سال نه تنها هیچ سابقه‌ای در مربیگری ندارد، بلکه همچنان مشغول بازی در رده باشگاهی است.

محمود افشاردوست عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال در خصوص اینکه انتخاب کدام مربی برای هدایت تیم ملی والیبال به صلاح این تیم است، اظهار کرد: انتخاب سرمربی تیم ملی باید با برنامه انجام شود. باید ببینیم در این برهه چه هدفی را دنبال می‌کنیم. لیگ ملت‌ها برای رسیدن به المپیک اهمیت زیادی دارد اما واقعیت این است که شانس خیلی کمی برای موفقیت در این رقابت‌ها داریم. شاید برخی ناراحت شوند اما این مسئله یک واقعیت است.

وی افزود: با این حال باید لیگ ملت‌ها را جدی بگیریم تا بتوانیم رنکینگ خود را ارتقا دهیم. هدف نخست در انتخاب سرمربی تیم ملی باید این موضوع باشد. هدف دوم هم ساخت والیبال ایران است. ما اگر به المپیک هم نرویم مسابقات مهمی مثل قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را در پیش داریم.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال با اشاره به اینکه اکثریت مربیان خارجی مدنظر فدراسیون والیبال با تیم‌های باشگاه خود قرارداد دارند، عنوان کرد: در این خصوص نباید عجله کرد. به نظر من با انتخاب مربی باکیفیت خارجی می‌توانیم مربیان داخلی را در کنار آنها آبدیده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مربیان مثل پیمان اکبری و محمدرضا تندروان با وجود کار کنار مربیان خارجی نتوانستند در حد و اندازه سرمربیگری تیم ملی شوند، عنوان کرد:

شاید دلیل این موضوع این باشد که هیچ گاه به این مربیان فرصت کافی ندادیم.

افشاردوست در مورد اینکه گفته می‌شود سعید معروف شانس زیادی برای سرمربیگری تیم ملی دارد، گفت: سعید یک سرمایه است که در ۱۰ سال گذشته خدمات زیادی به والیبال ایران ارائه کرده است. بارها روی هوش و ذکاوت سعید توانستیم برنده شویم. سعید سرمایه خاص والیبال ایران است و همیشه هم از او تمجید کردم. قطعا در آینده نزدیک سرمربی موفقی هم خواهد شد و حتی می‌تواند یک سرمربی بزرگ در والیبال دنیا شود. همه ارکان والیبال ایران باید کمک کنند تا این اتفاق برای سعید رخ دهد؛ اما در حال حاضر باید مراقب باشد با یک تصمیم، سرخورده نشود. در عالم مربیگری باید خیلی فشارها را تجربه کند و اگر در همین مسابقات لیگ ملت‌ها هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و نتواند موفق باشد سرخورده می‌شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال در پایان خاطرنشان کرد: سعید دیگر خودش در زمین نیست که بتواند بازی را دربیاورد و تنها می‌تواند از کنار زمین بازیکنان را هدایت کند. نمی توانم بگویم سرمربیگری او در این شرایط زود یا اشتباه است؛ اما در مربیگری باید خودش را پیدا کند.

کد خبر 806701
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha