مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در جلسه شورای امنیت گفت در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه کشته می‌شود و جای بی‌خطری وجود ندارد

child

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، تدروس آدهانوم قبریسوس، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز جمعه گفت که به طور میانگین هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه کشته می‌شود و هشدار داد «هیچ‌جا و هیچ‌کس در امان نیست.»

او گفت نیمی از ۳۶ بیمارستان غزه و دوسوم مراکز بهداشت اولیه غیرفعال هستند و بیمارستان‌هایی هم که فعال هستند بسیار فراتر از ظرفیت خود عمل می‌کنند و نظام بهداشتی را «در حال فروپاشی» توصیف کرد.

تدروس در جلسه ۱۵ عضوی شورا گفت: «راهروهای بیمارستان‌ها پر از مجروحان، بیماران و مردگان است. سردخانه‌ها در حال لبریز شدن هستند. جراحی بدون بیهوشی انجام می‌شود. ده‌ها هزار نفر آواره در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند.»

رژیم صهیونیستی منطقه غزه را که ۲/۳ میلیون نفر جمعیت دارد، پس از حملات متعدد هوایی و محاصره، مورد حمله زمینی قرار داده است تا به گفته خودش حماس را ریشه‌کن کند.

تدروس گفت: «به طور میانگین، هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود.»

سازمان بهداشت جهانی از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون بیش از ۲۵۰ حمله به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری را تأیید کرده است،

رژیم صهیونیستی در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) به حدود ۱/۱ میلیون نفر از مردم غزه دستور داد پیش از حمله زمینی به مناطق جنوبی نوار غزه بروند.

کد خبر 806120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha