افتتاح فرودگاه فضایی آندویا در نروژ توسط ولیعهد هاکون در ۲ نوامبر، گامی مهم به سوی اولین پرتاب آزمایشی موشک اسپکتروم است.

فرودگاه فضایی اندویا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اسپیس، اولین فرودگاه فضایی در قاره اروپا عملیاتی شد. فرودگاه فضایی آندویا در ۲ نوامبر توسط ولیعهد هاکون در یک مراسم رسمی افتتاح شد. این فرودگاه در نوردملا در جزیره آندویای نروژ واقع شده است. این فرودگاه فضایی محل پرتاب موشک‌ شرکت هوافضای اروپایی ایسار آئرواسپیس از جمله موشک دومرحله‌ای اسپکتروم خواهد بود.

پس از تکمیل، فرودگاه فضایی آندویا چندین سکوی پرتاب برای پرتاب ماهواره‌های کوچک تا متوسط به فضا خواهد داشت. دانیل متزلر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ایسار ایرواسپیس، در بیانیه‌ای گفت: «امروز، نروژ، منطقه آندویا و ایرواسپیس گام بزرگی به سوی فضا برمی‌دارند. در طول پنج سال گذشته، ما موشکی ساخته‌ایم که به حل مهم‌ترین مسئله در صنعت فضایی اروپا کمک می‌کند و آن هم دسترسی مستقل و رقابتی به فضا است. تیم ما همراه با بندر فضایی آندویا یک قطعه مهندسی عالی ایجاد کرده، اولین سایت پرتاب مداری در قاره اروپا، که دسترسی به فضا را به نروژ و اروپا خواهد داد.»

بندر فضایی آندویا به دلیل موقعیت مکانیش در شمال خط ساحلی، از موقعیت مکانی خود در شمال خط ساحلی، برای پرتاب ماهواره‌هایی که هر روز در همان زمان خورشیدی از یک نقطه تعیین شده روی زمین عبور می‌کنند و همچنین برای ماهواره‌هایی در مدار قطبی ایده‌آل است. بازار هوافضا در حال حاضر تقاضای زیادی برای سایت‌های پرتابی دارد که می‌توانند ماهواره‌ها را به چنین مدارهایی بفرستند.

بیشتر بخوانید:

اینگون برگت، رئیس فرودگاه فضایی آندویا در بیانیه‌ای گفت: «افتتاح فرودگاه فضایی در جزیره آندویا نقطه عطف مهمی برای نروژ، صنعت فضایی جدید اروپا و مشارکت ما با ایرواسپیس است. این به ما این انکان را می‌دهد که اولین پرتاب ماهواره از خاک اروپا را از آندویا انجام دهیم.»

کد خبر 805742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha