کمیته ملی المپیک ایران از اختصاص حقوق متناسب با جایگاه ورزشکاران خبر داد.

بهترین لباس‌ها در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲

به گزارش همشهری آنلاین بیست‌وهشتمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز برگزار شد و سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک آخرین مصوبات نشست را اعلام کرد.

مناف هاشمی اظهار کرد: مراسم دیشب در شان ورزشکاران ما بود. این در قالب توافق نامه‌ای بوده که کمیته المپیک با شهرداری تهران داشت. امیدواریم همین تفاهم نامه را برای المپیک هم داشته باشیم. بجز تجلیل، کمک‌های دیگری هم شهرداری به کمیته ملی المپیک انجام داد که نقطه عطفی است. ورزشکاران کشور به طرق مختلف باید در بخش مسکن، مالی و .. تامین شوند. ورزشکاران انتظار دارند و باید استاندارها هم فعال شوند. غیر از شهرداری تهران در حال رایزنی هستیم چون کمیسیون اقتصادی فعال است. وظیفه خود می‌دانم از شهرداری و شورای شهر تهران برای این الگو سازی تشکر کنم. امیدوارم دیگر استان‌ها هم فعال شوند تا دغدغه ورزشکاران کمتر شود و به قهرمانی بپردازند.

وی گفت: آسیب شناسی ها و ارزیابی را داشتیم. گزارشی را رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص برنامه‌های حمایتی رشته‌های ورزشی و ورزشکارانی که قرار است تا ۹ ماه آینده پا به المپیک بگذارند، داشت. قرار است ورزشکاران به صورت گلخانه ای مشخص شوند و طبق بسته ای به آنها حقوق و مزایایی پرداخت شود. رئیس کمیته بسته پیشنهادی را ارائه کرد که سه نکته لحاظ شده است؛ بعد از اینکه ورزشکار مشخص می‌شود حقوق پایه‌ای را برای آنهایی که امید به کسب مدال دارند طراحی می‌شود. بعد از آن کمک هزینه جایگاه مدالی شخص است. اگر فرد در گذشته جایگاه مدال طلا بوده بالاترین آن بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان باشد و به عدد پایه اضافه می‌شود. پاداش کسب مدال در رویدادهایی که مورد تایید کومیته باشد هم به آن اضافه می‌شود. شاخص بعدی سنجش در کمیته ملی المپیک است. اگر سنجش مثبت باشد حقوق افزایشی می‌شود اگر کمتر باشد حقوق کم خواهد شد این شاخص‌ها برای بهتر شدن ورزشکار در ۹ ماه تا المپیک است.

هاشمی ادامه داد: حضور در مناسبت‌ها، نظم و انضباط برای آن شاخص در نظر گرفته شده و ما را به سقف مبلغی می‌رساند. اگر یک ورزشکار همه این ویژگی‌ها را داشته باشد رقم بالا و قابل توجه برای اودر نظر گرفته می‌شود که برای طلا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته شانس کسب مدال طلا به تعداد انگشتان دست است. برای مربی هم ۸۰ درصد لحاظ شده است. به همین نسبت اعداد پایین تر می‌آید برای برنز سقف ۶۰ میلیون تومان است. بستگی به ورزشکار دارد. این موضوع در سنجش و .. بررسی می‌شود و از همین ماه آینده لحاظ می‌شود. حقوق پایه مبلغش ۱۵ تا ۲۰ میلیون است اما رقم طلا و نقره بیشتر است و براساس شاخص ها است. بحث تکنیکی و فنی است و بیشتر از آن را به بعد موکول می‌کنیم. همچنین سرانه اردو و سفرها را می‌پردازیم. کلیات این طرح امروز مصوب شد. المپیک با همه رویدادهای دیگر متفاوت است. ۲۰۰ کشور دنیا با هم رقابت می‌کنند و رقابت سختی است و نتیجه تلاش چند ساله ورزشکاران هر کشور است‌.

وی در ادامه گفت: یک تبصره در انتها گذاشتیم. ما شانسی دیدیم و اگر فرد در نهایت مدال بگیرد همه عقب ماندگی‌ها را لحاظ می‌کنیم و پرداخت می‌کنیم. از کسی هم که به مدال نرسید گذر می‌کنیم.

مناف هاشمی در خصوص انتخاب محمد تابع به عنوان رییس مرکز نظارت بر تیمهای ملی گفت: آقای تابع به عنوان رئیس مرکز نظارت انتخاب شدند و جایگزین آقای بیرانوند شدند. از مدیران خوب بودند و به این نتیجه رسیدیم که تغییراتی داشته باشیم و تابع را جایگزین بیرانوند کردیم. بیرانوند خیلی خوب هم کار کرد از او تشکر می‌کنیم. بیرانوند در این مدت خوب توانست مدیریت کند.

وی در ادامه گفت: حمید قاسمی هم به عنوان مسئول کمیسیون صلح و ورزش امروز نهایی شد و قرار است اضافه شود. او هم سابقه کار در ورزش را دارد. امروز این چهار موضوع تصویب و مطرح شد.

وی در پاسخ به این سوال که بسته حقوقی برای نقره‌ای‌ها چقدر است، گفت: برای نقره دست ما را باز گذاشتند که از ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

کد خبر 805277
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha