توصیه ایران به کشورهای دوست این است که حتی اجازه ندهند امثال وزیر امور خارجه آمریکا که عامل اصلی این جنایت‌ها هستند به کشورهایشان رفت‌وآمد داشته باشند.

ابراهیم عزیزی

به گزارش همشهری آنلاین ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یادداشتی برای روزنامه همشهری نوشت: جمهوری اسلامی ایران و عراق به‌عنوان ۲کشور همسایه و البته دارای مشترکات فراوان، قطعا ارتباطات گسترده‌ای را پایه‌ریزی کرده‌اند و در برهه حساس کنونی نیز خارج از روال معمول، رایزنی‌هایی را برگزار می‌کنند. سفر آقای شیاع السودانی در شرایطی انجام می‌شود که کشورهای اسلامی نیازمند وحدت‌نظر اقدامات هم‌افزا حول مسئله فلسطین هستند.

حضور نخست‌وزیر عراق در تهران قطعا در پیگیری مسئله فلسطین و قتل عام صورت گرفته در غزه می‌تواند موثر واقع شود، همان‌طور که هفته گذشته هیاتی از مجلس شورای اسلامی به بغداد رفت و با مقامات عراق در حوزه‌های پارلمانی، وزارت امور خارجه و شخصیت‌های عراق گفت‌وگو کرد. این رفت‌وآمدها می‌تواند مواضع ۲کشور را در این مقطع حساس بیشتر به هم نزدیک کند و با هم‌افزایی زمینه وحدت و انسجام منطقه‌ای را فراهم کند.

در شرایط حساس کنونی، جبهه مقاومت باید مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی نقش‌آفرینی کند و اجازه ندهد آمریکایی‌ها با میدان‌داری صحنه و حمایت از رژیم صهیونیستی بر شدت فاجعه انسانی در غزه بیفزاید. رژیم صهیونیستی با مدیریت در صحنه آمریکا دست به قتل عام مردم فلسطین می‌زند.

حوادث تلخ و ناگوار هفته‌های اخیر نیاز به مداخله هر چه بیشتر کشورهای اسلامی و تصمیم واحد آنها در یک اقدام فوری دارد. کشورهای منطقه‌ای اگرچه در مسیر تحولات منعی برای رفت‌وآمد مقامات آمریکایی همچون سفیر اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده به سرزمین‌های خودشان ندارند، اما جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که منطقه نباید تحت تاثیر اقدامات و گفتار دروغین آمریکایی‌ها قرار گیرد. آمریکایی‌ها هیچ وقت به وعده خودشان عمل نکرده‌اند و صادق بر پیمان نبوده‌اند. آنها همیشه وحدت جهان اسلام را مضر به حال خودشان دیده‌اند.

ایالات متحده منافع خودش در حوزه انرژی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشورهای غرب آسیا دنبال می‌کند. توصیه ایران به کشورهای دوست این است که حتی اجازه ندهند امثال وزیر امور خارجه آمریکا که عامل اصلی این جنایت‌ها هستند به کشورهایشان رفت‌وآمد داشته باشند.

ظرفیت‌های کشورهای مسلمان در جریان جنگ غزه باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. کشورهای منطقه با بهره‌گیری از مشترکات میان خود باید به پیشرفت خاورمیانه کمک کنند و نگذارند این منطقه بازیچه امیال و مهره‌بازی‌های قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی قرار گیرد.

نکته پایانی این که جبهه مقاومت براساس منافع و ارزش‌های حاکم اسلامی علیه استیلاطلبی و ظلم رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. همان‌طور که ایران بارها اعلام کرده است، جبهه مقاومت یک جبهه کاملا معتقد، آرمانگرا، عملگرا و مبتنی بر ارزش‌های دینی و انقلابی است. جبهه مقاومت ممکن است در برخی موضوعات با جمهوری اسلامی ایران مشورت کند، اما به بلوغ سیاسی همه‌جانبه رسیده است و بر مبنای رسالت انقلابی خودش عمل می‌کند.

اگر روزی لازم باشد جمهوری اسلامی ایران اقدامی مقابل برخی ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه انجام دهد، ظرفیت، توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی مستقل و قدرتمندی دارد که نیاز به قدرت دیگری ندارد و توان صحنه‌گردانی و دفاع از خودش را دارد.

کد خبر 805153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha