رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه داد.

علوی

سید احمدعلوی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی هلدینگ گردشگری توضیح داد: شهرداری تهران در حوزه گردشگری مجوزهایی را از شورای شهر دریافت کرد اما در اجرا با مشکلاتی مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه بحث ادغام سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ایجاد سازمان گردشگری مطرح شد، افزود: اجرای این حکم مستلزم این بود که برج میلاد، مجموعه دریاچه خلیج‌فارس، اراضی عباس آباد و ... با یکدیگر ادغام و سازمان گردشگری ایجاد شود. این کار به لحاظ مسائل مالی، حقوقی و نیروی انسانی اقدامی زمان‌بر بوده و به‌زودی نمی‌توانیم شاهد آن باشیم و بر همین اساس شهرداری تصمیم گرفت که در ابتدا این مجموعه‌ها را با هویت مستقل خود در ذیل یک مجموعه واحد کنار هم جمع کند بعد از آن به مرور برای ایجاد سازمان اقدام کند، از این جهت موضوع ایجاد هلدینگ گردشگری مطرح شد.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران یک هیات امنایی را با مسئولیت شهردار تهران در این خصوص تشکیل داد و مجموعه شرکت نوسازی عباس آباد را به عنوان مسئول دبیرخانه این هلدینگ منصوب کرد که البته به دلیل اینکه هنوز مجوزهای لازم از شورای شهر دریافت نشده، نمی‌توانیم برای هلدینگ گردشگری مدیرعامل منصوب کرد.

وی با اشاره به ارائه لایحه توسط شهرداری تهران در حوزه گردشگری به صحن شورای شهر، ادامه داد: درحال حاضر شهرداری باید تصمیم بگیرد می‌خواهد سازمان گردشگری را تشکیل دهد یا خیر، اگر بنا به تشکیل سازمان دارد باید همین هلدینگ گردشگری پیش ببرد و مقدمات ایجاد سازمان گردشگری را ایجاد و مجوزات لازم را از شورا شهر دریافت کند. اما اگر قصد دارد، هلدینگ گردشگری با همین روند فعلی باقی بماند باید لایحه دیگری را آماده و به صحن شورا ارائه دهد.

کد خبر 804984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha