عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طبق تصمیم دستگاه قضا بنا شد تا رئیس دستگاه قضا خود مستقیما پرونده سرپرست سابق فرمانداری قزوین را مورد رسیدگی قرار دهد.

ابوالفضل ابوترابی

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سرپرست سابق فرمانداری قزوین که با حکم قضایی به زندان رفته بود با پابند از زندان آزاد شد.

وی افزود: طبق تصمیم دستگاه قضا بنا شد تا رئیس دستگاه قضا خود مستقیما پرونده این فرد را مورد رسیدگی قرار دهد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین برای فرمانداری شهرستان قزوین سرپرست جدید تعیین شد تا امور اجرایی این شهرستان دچار مشکل نشود.

جزئیات پرونده سرپرست سابق فرمانداری قزوین

خبر محکومیت سرپرست سابق فرمانداری شهرستان قزوین به اتهام نشر اکاذیب و اجرای حکم حبس وی، طی روزهای اخیر حواشی و واکنش‌هایی را در فضای رسانه‌ای به همراه داشت.

داستان محکومیت اسلامی‌صدر، سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین، از این قرار است که وی در سال ۱۴۰۰ به‌علت شکایت اشخاص حقوقی و حقیقی در یکی از محاکم کیفری به ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شده است.

بعد از ارجاع پرونده به شعب تجدید نظر استان قزوین حکم بدوی، تایید و اجرای این حکم ۲ سال تعلیق شده و در صورتی که این فرد جرمی مرتکب می‌شد، حکم تعلیقی به اجرا درمی‌آمد.

در مدت تعلیق حکم حبس، مجددا شکایت دیگری به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی با شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی و گزارش پلیس فتا در مورد سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین مطرح شد که وی در دادگاه بدوی به ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی به‌عنوان مجازات اصلی و مطالعه کتاب سواد رسانه‌ای با خلاصه‌برداری آن به‌عنوان مجازات تکمیلی محکوم و این رای در محاکم تجدید نظر نیز تایید شد.

بنابراین با توجه به اینکه سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در دوران تعلیق حکم حبس، مجرم شناخته شده بود، خود به خود رای تعلیقی که تحمل ۱۳ ماه و ۷ روز حبس بود به اجرا درآمد.

بعد از اجرای این حکم در فضای مجازی شائبه‌ها و ابهاماتی مطرح شد که شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در این رابطه توضیحاتی ارائه کرده است.

کد خبر 804675
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد SG ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 1
    متاسفاته اکثر مدیران بی تجربه هستند . و کسانی هم هستند که همچی افرادی را تحریک میکنند و بر علیه انها مدرک جمع میکنند. بابا فرماندار پدر شهرستان هستش .ما باید نحوه رفتارمان در خانه را الگوی جامعه کنیم. بقول شهید سلیمانی مگه با همه اهل خانواده ی نوع رفتار میکنیم