عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: ساکنان ۱۰ هزار نفری محله‌های وصال، جمالزاده و کشاورز از تمام سرانه‌های شهری محروم هستند، تنها زمین چمن مصنوعی که در دانشگاه تهران به نام مردم ساخته شد، از سوی ‌دانشگاه بسته شد و اجازه ورود مردم را نمی‌دهند.

ناصر اماني شوراي شهر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با بازدید از سه محله در منطقه ۶ شهرداری تهران گفت: دانشگاه تهران که اولین مرکز علمی تهران است در این منطقه قرار دارد. ناحیه ۳ منطقه ۶ محله‌هایی مانند جمالزاده، وصال و کشاورز را شامل می‌شود و بازدیدی از این محلات داشتم.

او افزود: این محله‌ها به عنوان محله‌های علمی و فرهنگی تلقی می‌شدند اما با مرور زمان و با ابلاغ طرح توسعه دانشگاه تهران، مردم مجبور شدند که از محله مهاجرت کنند. زمانی که محله از جمعیت خالی و بافت قالب به اداری و آموزشی تبدیل شود، تأمین سرانه‌های مدیریت شهری نیز خیلی موضوعیت ندارد.

به گفته امانی «از زمانی که شهرداری و دانشگاه اقدام به تملک کردند، بیشتر ساختمان‌های مسکونی ریزدانه که ارزانتر بودند را تملک کردند اما املاک با کاربری بزرگ، همچنان فعال هستند. ساکنان ۱۰ هزار نفری محله نیز از تمام سرانه‌های شهری محروم هستند، تنها زمین چمن مصنوعی که در دانشگاه به نام مردم ساخته شد، از سوی ‌دانشگاه بسته شد و اجازه ورود مردم را نمی‌دهند.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: البته چند قطعه زمین رها شده با موافقت دانشگاه می‌تواند به شکل موقت به بهره برداری برسد اما شهرداری و دانشگاه در این چند سال موفق نشده‌اند که این توافق را به دست بیاورند. املاک رها شده هم در این منطقه وجود دارد، حتی یک پارکینگ هم وجود دارد که رها شده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر در این رابطه توضیح داد: ما با رئیس دانشگاه در آن زمان صحبت کردیم که اجازه دهید شهرداری این پارکینگ را تمام کند اما اجازه ندادند و به صورت نیم کاره رها شده است.

درخواست تعیین تکلیف معبر دوچرخه سواری

امانی افزود: یکی از مناطقی که در تمام معابر آن محدوده دوچرخه سواری ایجاد شده است،‌منطقه ۶ بود اما هیچ استفاده‌ای از این امکانات نمی‌شود. این بخش را از خیابان جدا کرده‌اند و وقتی که خودروها پارک می‌کنند باید کنار این مسیر پارک کنند که به پارک دوبل تبدیل می‌شود و در نهایت خیابان را دچار محدودیت ترافیک می‌کنند. اگر قرار نیست از این مسیرها استفاده شود، حداقل موانع را بردارند و از این فضاها استفاده شود.

امانی با اشاره به کارگاه‌های مترو در این محله‌ها گفت: کارگاه‌های خط ۶ مترو همچنان در این محله‌ها باقی هستند،‌ یک کارگاه فعال بود اما یک کارگاه دیگر کاملا تعطیل بود،‌دوستان مترو باید پیگیری کنند.

این عضو شورای شهر افزود: وضعیت نگهداشت این محلات با وجود آنکه در نقطه مرکز شهر هستند، اصلا مناسب نیست. مخازن زباله در جای خود قرار نداشتند و شکسته بودند. من مطمئنا این نوع آسیب زدن به سطل زباله کار پیمانکار و خودروهایی است که این مخازن را تخلیه می‌کنند. حدود ۱۲ میلیون تومان هزینه هر یک از این مخازن است. شهردار ناحیه گفتند که پیمانکار قبلی کارش تمام شده است و پیمانکار جدید پیدا کرده‌اند. در خیابان طالقانی هم چند اصله درخت خشک شده بودند که نشان می‌دهد سازنده ساختمان این اقدام را انجام داده است. مسائل دیگری به دلیل وجود دانشگاه است که صلاح نمیدانم مطرح کنم.

او در پایان تأکید کرد: ایجاد بازارچه میوه و تره بار، تعیین تکلیف مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، برچیدن کارگاه‌ها مترو،‌احداث سرویس بهداشتی در میدان ولیعصر، میدان انقلاب و بلوار کشاورز، تعیین تکلیف طرح توسعه دانشگاه و حفظ فضای سبز، نکاتی بودند که مردم خواهان پیگیری آنها هستند. در رابطه با سرویس بهداشتی باید گفت که در این خیابان‌ها بوی آزاردهنده می‌آمد که مردم می‌گفتند برخی به هر دلیل در کنار خیابان و بیشتر فضای سبز قضای حاجت می‌کنند،‌ شهرداری باید دراین رابطه فکری کند.

کد خبر 804597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha