وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود با وزیر خارجه سلطنت عمان و وزیر خارجه عراق درخصوص تحولات جاری فلسطین بحث و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت‌ وگوی تلفنی ضمن رایزنی درمورد تحولات جاری فلسطین و نسل کشی در غزه، بر حمایت از مردم فلسطین تاکید کردند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه شنبه شب در این گفت‌ وگو ضمن اشاره به آخرین تحرکات و رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و کشتار گسترده غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان و حمایت‌های تسلیحاتی گسترده آمریکا از رژیم متجاوز صهیونیستی را عامل اساسی تشدید بحران جاری در منطقه عنوان کرد و گسترش دامنه جنگ را در مقابل افزایش شدت جنگ از سوی آمریکا علیه غیرنظامیان غزه امری کاملا اجتناب ناپذیر دانست.

فواد حسین وزیر خارجه عراق نیز در این گفت‌ وگو بر ضرورت اقدام منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین، توقف حملات و جلوگیری از گسترش جنگ تاکید کرد.

رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان درمورد تحولات فلسطین

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود با وزیر خارجه سلطنت عمان درخصوص تحولات جاری فلسطین بحث و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان و سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان شنبه شب در این تماس تلفنی درخصوص راه های توقف فوری کشتار مردم فلسطین بویژه زنان و کودکان، لغو فوری محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه شامل سوخت، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت‌ وگو کردند و مخالفت قاطع با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را مورد تاکید قرار دادند.

همچنین دو وزیر خارجه در گفت‌ وگوهای خود وضعیت انسانی در غزه را اسفبار خوانده و بر افزایش تحرکات کشورهای اسلامی و هم افزایی بیشتر برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، علیه مردم مظلوم غزه تاکید کردند.

کد خبر 804517
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 2
    در نوار غزه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا هر ۱۰ دقیقه یک کودک جان خود را از دست می‌دهد
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    16 1
    نسل‌کشی اسرائیل و سنگرهای خالی حقوق بشر در غرب/ دشمنان ایران در منطقه و جهان از آمریکا جنایتکار دستور نمی‌گیرند.
  • بابائی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    21 0
    جهان از اشغالگری آمریکایی‌ها به ستوه آمده است نیروهای تروریست آمریکایی در عراق، لیبی، سوریه، یمن، فلسطین، غزه و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    16 0
    يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ جمهوری آذربایجان باکو هم باید از ترکیه در قطع رابطه با اسرائیل دنباله‌روی کند. اگر کشور‌های اسلامی رژیم صهیونیستی را تحریم نفتی و کالایی بکنند، عمر رژیم کوتاه‌تر خواهد شد. صهیونیست‌ها جنایتکار و آمریکایی ها جنایتکار طی یک ماه به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند ولی فقط مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه نوارغزه را بمباران و قتل عام کردن و هنوز هم بمباران و قتل عام می کنند.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    23 0
    سناتور آمریکایی: حملات اسرائیل باید اکنون متوقف شود «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی بامداد یکشنبه گفت که حملات هوایی بی‌ملاحظه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، باعث کشتار هزاران انسان بی‌گناه می‌شود.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    12 0
    کشتار، بمباران و قتل عام بیش از 11 هزار نفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه مردم نوار غزه توسط صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. کشتار بیش از 4 هزار کودک توسط صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    21 0
    آمریکا جنایتکار از سال 1918 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار رژیم کودک کش صهیونیستی است. آمریکا جنایتکار از سال 1982 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار همه گروه های تروریستی است. آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار تروریسم است. آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار القاعده است. آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار داعش است.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    12 0
    يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴/ جهان از اشغالگری آمریکایی‌ها به ستوه آمده است نیروهای تروریست آمریکایی در عراق، لیبی، سوریه، یمن، فلسطین، غزه و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    18 0
    آنچه بر سر فلسطینیان آمده، «غیرقابل تحمل» است که آن‌چه بر سر فلسطینیان می‌آید، غیرقابل تحمل است.
  • بابائی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    16 0
    نابودی اسرائیل به نفع همه کشورهای منطقه و جهان است
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    22 0
    يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ کمک امارات به صهیونیستها با هواپیما‌های غول‌پیکر رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که امارات چند فروند هواپیمای غول‌پیکر حامل کمک‌های نظامی و امنیتی را به رژیم‌صهیونیستی ارسال کرده است.
  • اعتراض IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    19 0
    بلینکن درآنکارا چه غلطی می کند؟
  • امیرعباس IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    باسلام بطور کلی در تاریخ عربها فقط در دوران پیغمبر اکرم (ص) توانستند کشور گشایی خاصی را انجام دهند ولی در اکثر مو اقع بدون غیرت و قدرت در برخورد با کشور های غربی و... حرفی برای گفتن نداشته و با شکست به خانه های خود رفتند چه فرمانروایان حال حاضر چه گذشته آنان، اگر هم گردهمایی و رجزخوانی می کنند فقط در برخورد با ایران آنهم در پشت قدرت آمریکا و بس